برخی سران قبایل اطراف صنعا قصد رها کردن شورشیان را دارند

جولیان هارنس نماینده یونیسف در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا- عکس از خبرگزاری فرانسه

جولیان هارنس نماینده یونیسف در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا- عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای ائتلاف حمایت از مشروعیت در یمن روز گذشته موفق شدند یک عملیات نظامی برق آسا در استان صعده، زادگاه شورشیان حوثی، اجرا کنند، که منجر به کشته شدن تعدادی از فرماندهان حوثی شد که در یکی از مخفی گاه های خود عملیاتی نظامی بر ضد خاک عربستان سعودی و استان های یمن را مدیریت می کردند.

فرماندهان برجسته ای از خانواده عبد الملک الحوثی رهبر شورشیان، از جمله عبد الله حسین بدر الدین الحوثی، پسر بنیانگذار جنبش حوثی که اولین شورش صعده در سال ۲۰۰۴ را رهبری کرد، به علاوه البدر حمید الدین حوثی، پسر عموی رهبر شورشیان، در میان کشته شدگان بودند.

از سوی دیگر، منابع آگاه برای «الشرق الأوسط» فاش کردند تغییرات بزرگی در برنامه پاکسازی مناطق مجاور صنعا به وجود آمده است ، همچنین برخی از قبایل و بزرگان اطراف صنعا در تلاش برای پیوستن به صف مشروعیت هستند.

مناطق شمال و شرق یمن شاهد عملیات گسترده نظامی و تحرکات فرماندهان محلی حامی مشروعیت، به سوی پاکسازی باقی مانده آن مناطق از شبه نظامیان حوثی و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن هستند، و این تحرکات برچیده شدن جبهه های شورشیان حوثی در مأرب و استان صنعا را نشان می دهد.

در همین راستا، شادی خصروف، معاون رئیس شورای مقاومتی صنعا، خبرهایی که در خصوص مذاکرات برای تسلیم کردن پایتخت منتشر می شود را تکذیب کرد و گفت: «این حرف ها کاملاً بی اساس است». وی افزود: «البته ما امیدواریم که صنعا امروز پیش از فردا تسلیم شود، همچنین امیدواریم جلوی ریخته شدن هر قطره خونی را بگیریم، و این که نیروهای کودتاگر از ریسک و غرور دست بردارند».