عکس آرشیوی از خبرگزاری ایرنا

عکس آرشیوی از خبرگزاری ایرنا

به گزارش خبرگزاری ها در ایران، یک فروند هواپیمای نیروی انتظامی ایران با هفت سرنشین روز گذشته در نزدیکی شهر زاهدان در جنوب شرقی ایران سقوط کرده و همه سرنشینان آن از جمله چند افسر بلندپایه نیروی انتظامی کشته شده اند.

یک مقام آگاه که نامش اعلام نشده روز یکشنبه به خبرگزاری ایرنا گفته است که «سردار صادقی از معاونین بازرسی ناجا، سرهنگ خرسندی از پلیس پیشگیری و سرهنگ درودگر از معاونت عملیات ناجا جزو سرنشینان این هواپیما بوده اند.»

بر اساس گزارش ها، این هواپیمای نیروی انتظامی دارای سه کادر پرواز و چهار سرنشین بوده است.

این افسران نیروی انتظامی قرار بود برای بررسی حملات اخیر به نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان به زاهدان بروند.

چهارشنبه هفته گذشته در حمله افراد مسلح به خودروی گشتی نیروی انتظامی ایران در سراوان، سه نفر از ماموران انتظامی کشته شدند .

این هواپیما ساعت ۲۰ و ۳۰ شنبه ۱۹ مهرماه تهران را به مقصد زاهدان ترک کرده بود و ساعتی پس از پرواز و در نزدیکی زاهدان از رادار محو شد.

بر اساس گزارش ها، هنوز اطلاعات دقیقی درباره علت سقوط این هواپیما در دسترس نیست اما گفته می شود، قبل از سقوط هواپیما انفجاری در آن رخ داده که صدای آنرا ساکنان روستای نصرت آباد در همان منطقه شنیده اند.

خبرگزاری مهر نیز با تایید هویت سه تن از مقام های نیروی انتظامی گفته است : با کشف لاشه هویت و اجساد کشته شدگان این حادثه ، تحقیقات درباره شناسایی علت سقوط هواپیما آغاز شد.