کشته شدن دختر دانشجو به جرم مسلمان بودن در بریتانیا

کشته شدن دختر دانشجو به دلیل مسلمان بودن-تلگراف

پلیس بریتانیا اعلام کرد که یک دانشجوی دختر عربستانی بر اثر ضربات چاقو جان باخته است که بر اساس شواهد موجود پلیس علت کشته شدن وی را مسلمان بودن می داند.

ناهید المانع، ۳۱ ساله و اهل عربستان سعودی که همواره چادر و عبای سورمه ای رنگ بلند به تن می کرد و حجاب داشت، روز سه شنبه ۱۷ ژوئیه در منطقه ایسکس مورد حمله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش پلیس، وی در نزدیکی محل زندگی خود مورد حمله قرار گرفته که آثاری از چاقو خوردن و جراحت در قسمت های مختلف بدن وی دیده می شود.

پلیس اعلام کرده است که با توجه به نوع پوشش ناهید و اینکه آثاری از سرقت دیده نشده، امکان دارد او به دلیل مسلمان بودنش، قربانی شده باشد.

ریچارد بارنارد، مسوول آکادمی بین المللی دانشگاه ایسکس درباره ناهد المانع می گوید:«او دانشجوی برنامه زبان انگلیسی این دانشگاه بود که برای تقویت زبان انگلیسی در این دوره ثبت نام کرده بود. وی دانشجویی وظیفه شناس و پر کار بود و پیشرفت خوبی داشت.»

گفته می شود المانع در این دوره های زبان شرکت کرده تا بتواند با تقویت زبان انگلیسی خود تحصیل خود را در مقطع دکترا علوم تجربی ادامه دهد.

ناهد المانع که چند ماه قبل به بریتانیا آمده بود، به همراه برادر خود زندگی می کرد.

گزارش پلیس نشان می دهد که او خانه خود را ۱۰ صبح روز سه شنبه ترک کرده و ۴۰ دقیقه بعد جسد بی جان وی پیدا شده است.

شاهزاده محمد ابن نواف ابن عبدالعزیز، سفیر عربستان سعودی در بریتانیا نیز ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی از مقامات بریتانیا خواسته است تا «از حق این قربانی دفاع کنند و برابر نیازها و سوالات خانواده وی پاسخگو باشند.»

الشرق الاوسط:
Related Post