مسکو: رائد جبر

کرملین اعلام کرد که تحرکات نیروهای آمریکایی و ابزارهای اجرایی تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهایش از سوریه را زیر نظر دارد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اعلام این مطلب گفت که «مسکو مایل است از کم و کیف خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و فاز بعدی این خروج اطلاع داشته باشد.»
به گزارش الشرق الاوسط، دیمیتری پسکوف همچنین اظهار کرد «بسیاری از مسائل همچنان برای ما مبهم است. مسکو از کم و کیف خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و این فاز بعدی این خروج چه خواهد بود، اطلاعی ندارد. به ویژه اینکه واشینگتن اطلاعاتی دربارهٔ نقشه راه آینده آنها برای مقابله با گروه‌های تروریستی داعش چه خواهد بود»
سخنگوی کرملین در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه که کسی بابت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاسف نمی‌خورد گفت: «حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به سامان دادن اوضاع این کشور از طرق سیاسی و دیپلماتیک کمکی نمی‌کرد.»
وی یادآور شد که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و مانع حل بحران سوریه می‌شود.
از سوی دیگر، میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دربارهٔ خروج نیروهای این کشور از سوریه واکنش نشان داد و گفت: «باید ببینیم که این تصمیم چگونه اجرایی خواهد شد.»
در این میان سرگیی سولوماتین رئیس مرکز روسی آشتی میان طرف‌های درگیر در سوریه از کشته شدن ۶ نظامی سوری و زخمی شدن ۵ نفر دیگر در بمباران مناطق کاهش تنش در ادلب خبر داد.
همزمان با این، هیئت دائم روسیه در سازمان ملل با همکاری همتای سوری خود سمیناری غیررسمی را در سازمان ملل با عنوان «فعالیت‌های گروه کلاه سفیدها در سوریه» با شرکت بشار الجعفری و واسیلی نبیزیا نمایندگان دائم سوریه و روسیه برگزار کردند.
نماینده دائم روسیه در این سمینار خواستار درج عوامل این گروه در فهرست جهانی تروریسم شد.