کرملین حمله ایران به سوریه را در راستای «مبارزه با تروریسم» توصیف کرد

CORRECTION - This handout photo provided by Iran's Revolutionary Guard official website via SEPAH News shows missiles being launched from an undisclosed location to target militants in eastern Syria early on October 1, 2018. - Iran's Revolutionary Guards said on October 1 they had launched a missile attack against a "terrorist" headquarters in Syria in retaliation for a September attack on the Iranian city of Ahvaz. (Photo by Handout / various sources / AFP) / -----EDITORS NOTE --- RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / Iran's Revolutionary Guard via SEPAH News" - NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS / “The erroneous mention[s] appearing in the metadata of this photo by Handout has been modified in AFP systems in the following manner: [This handout photo provided by Iran's Revolutionary Guard official website via SEPAH News] instead of [This handout photo provided by Iran's Revolutionary Guard official website]. Please immediately remove the erroneous mention[s] from all your online services and delete it (them) from your servers. If you have been authorized by AFP to distribute it (them) to third parties, please ensure that the same actions are carried out by them. Failure to promptly comply with these instructions will entail liability on your part for any continued or post notification usage. Therefore we thank you very much for all your attention and prompt action. We are sorry for the inconvenience this notification may cause and remain at your disposal for any further information you may require.”

مسکو: رائد جبر

سخنگوی کاخ کرملین در تفسیر حمله موشکی ایران به شرق سوریه با ارسال پیام هایی به آمریکا و اسرائیل، آن را «بخشی از جنگ علیه تروریسم» خواند و بر لزوم «ادامه مبارزه با تروریسم« در این کشور تاکید کرد، این در حالی است که ناظران معتقدند که اقدام ایران «نشان دهنده ادامه حضور آن در سوریه با وجود مخالفت واشنگتن و تل آویو» است.

به گزارش الشرق الاوسط، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «این کشور به مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه خواهد داد.»

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تفسیر حمله موشکی ایران به سوریه با اشاره به اینکه «روسیه به مبارزه با سازمان‌های تروریستی در سوریه ادامه خواهد داد»، افزود: «در رابطه با نیروهای نظامی غیرقانونی مستقر در سوریه، مواضع مسکو در این رابطه به خوبی برای همه مشخص است.»

وی در پاسخ به اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تصمیم واشنگتن برای ابقای نیروهای نظامی خود در سوریه اظهار کرد که نبرد با تروریسم و گروه‎های تروریستی در سوریه جریان داشته و ادامه خواهد یافت.

پسکوف گفت که حضور نیروهای خارجی در سوریه بر خلاف قوانین بین المللی است و موضع مسکو نیز در این باره آشکار است.

وی تاکید کرد که روسیه بارها تاکید کرده که حضور نیروهای خارجی مستقر در خاک سوریه غیرقانونی است و باید این کشور را ترک کنند.

ناظران و تحلیل گران بین الملل در تفسیر این موضع کرملین معتقدند که تهران قبل از انجام این حمله مسکو را در جریان گذاشته و روسیه با این اظهارات می خواست به آمریکا و اسرائیل پیام دهد که ایران شریک آنها در مبارزه با تروریسم است و ماموریت آن در سوریه هنوز به پایان نرسیده است.

برخی از تحلیل گران نظامی بر این باورند که «به نظر می رسد ایران آماده رویارویی است به ویژه آنکه اکنون شرایط تغییر کرده و تنش پس از خروج آمریکا از برجام مجددا آن را در برگرفته است.»

از سوی دیگر یک مقام روس اعلام کرد در سه سال گذشته، ۱۱۲ نظامی این کشور در سوریه کشته شده‌اند.

«ویکتور بوندارف» رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه و فرمانده پیشین نیروی هوافضای این کشور در مسکو به خبرنگاران گفت: تا امروز تعداد نیروهای کشته شده روسی در جنگ سوریه به ۱۱۲ تن رسیده است که نیمی از این تعداد بر اثر سقوط دو هواپیمای An-۲۶ و Il-۲۰ جان خود را از دست داده اند.

علاوه بر این، ۸ فروند هواپیما، ۷ فروند هلی کوپتر، و احتمالا یک یا دو نفربر روسی نیز تا کنون در این جنگ نابود شده است.

در اسفندماه سال گذشته یک فروند هواپیمای ترابری نظامی An-۲۶ در سوریه سقوط کرد که ۳۹ نفر از خدمه و سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

همچنین در روز ۲۷ شهریورماه یک هواپیمای Il-۲۰ با ۱۵ سرنشین توسط دفاع ضدهوایی نیروی هوایی سوریه به طور تصادفی هدف قرار گرفت که روسیه اسرائیل را در این واقعه مقصر اعلام کرد.

اذعان این مقام روس درباره کشتار سوری ها و آمار کشته شدگان بی سابقه توصیف شده است.

از سوی دیگر، براساس گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در جریان حملات هوایی روسیه در این سه سال ۱۸ هزار و ۹۶ تن جان شان را از دست داده اند.

در میان این شمار از کشته شدگان هفت هزار و ۹۸۸ فرد غیرنظامی به شمول یک هزار و ۹۳۶ کودک و یک هزار و ۱۹۹ زن شامل هستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، در گزارش خود گفته که پنج هزار و ۲۳۳ تن از کشته شدگان جنگجویان داعش یا “دولت اسلامی” و چهار هزار و ۸۷۵ جنگجوی شورشیان مخالف اسد و جهادگرایان می باشند.

طبق این گزارش، نیروهای رژیم اسد و روسیه قوانین بین المللی را نقض کرده اند و ۹۰ درصد حملات آنها علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی بوده است.

الشرق الاوسط:
Related Post