Categories: جهان

کرملین اعزام مزدوران روس به ونزوئلا را رد کرد

EPA

مسکو: الشرق الاوسط

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته اخبار مربوط به اعزام جنگجویانی از شرکت‌های نظامی ویژه به ونزوئلا برای حمایت از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا را رد کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، دیمتری پسکوف در برنامه تلویزیونی از شبکه روسیا به اعزام ۴۰۰ نیروی روس به ونزوئلا واکنش نشان داد و گفت: طبیعتاً روسیه هیچ نیروی نظامی یا مقاطعه‌کاری را برای حمایت از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به این کشور نفرستاده‌است.
به گفته خبرگزاری فرانسه، برخی از رسانه‌های روسی و جهانی این هفته گزارش داده بودند که مستشاران روسی برای حمایت از مادورور به ونزوئلا سفر کردند.
«یوگنی شابایف» رئیس بخش محلی گروه شبه‌نظامی «کوزاک» که با پیمانکاران نظامی روس روابط نزدیکی دارد گفت که «طبق شنیده‌ها تعداد پیمانکاران نظامی روس حاضر در کشور ونزوئلا نزدیک به ۴۰۰ نفر هستند».
او در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته‌است که این خبر را تعدادی از این پیمانکاران و همچنین دوستان و نزدیکان آنها به وی اعلام کرده‌اند. این پیمانکاران با گروهی به نام «گروه واگنر» همکاری دارند که اعضای آنها تحت حفاظت نیروهای روسی در سوریه و اوکراین بودند. آنها ابتدا با دو هواپیما به «هاوانای» کوبا پرواز کرده‌اند و سپس از آنجا به ونزوئلا رفته‌اند.
ولادیمیر زائمسکی، سفیر روسیه در کاراکاس، این اظهارات را «مسخره» توصیف کرده بود.
باوجود زیر سوال رفتن مشروعیت دولت مادورو و همچنین فشارهای بین المللی به او، روسیه از مادورو حمایت می کند. روسیه و چین بیشترین کمک های مالی را به دولت مادورو را کرده اند.

الشرق الاوسط:
Related Post