دروزی ها برای بقا نبرد می کنند… جنبلاط از فتنه ای اسرائیلی هشدار می دهد

 کودکان سوری در حال بازی بر یک تانک ویران شده در جنوب کوبانی/ عین العرب – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

کودکان سوری در حال بازی بر یک تانک ویران شده در جنوب کوبانی/ عین العرب – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

مبارزان کرد پس از موفقیت در به کنترل در آوردن شهر عین عیسی در حومه الرقه در روز گذشته، که تنها چند ساعت پس از جابه جایی از مقر پایگاه نظامی استراتژیک (لشکر ۹۳)، که در ۵۶ کیلومتری شمال این شهر است صورت گرفت، به شهر الرقه ، پایتخت سازمان داعش، نزدیک می شوند.

یگان های حمایت ملت کرد و مبارزان معارضه با پشتیبانی حملات ائتلاف بین المللی که واشنگتن آن را مدیریت می کند، توانستند پس از درگیری های سنگین با جنگجویان «داعش» کنترل عین عیسی را به دست بگیرند.

در پی این پیش روی، درون سازمان داعش که دست به بازداشت های گسترده جنگجویان سابق در ارتش آزاد سوریه در الرقه زده است، حالت سر در گمی به وجود آمد.

از سوی دیگر، طایفه دروزی ها در سوریه با جنگی برای بقا روبه رو شده اند. آن ها در میان شعله های نبرد بین نظام سوریه که برخی از دروزی ها به آن علاقمندند، و بین معارضان «افراطی» که امنیت آن ها را به دلیل اینکه اقلیت هستند تهدید می کنند، گرفتار شده اند. در همین حال ولید جنبلاط رهبر دروزی لبنانی، خشم خود را از «طرح فتنه مشترک سوریه – اسرائیل، برای ایجاد فتنه بین عرب های دروزی و اهالی حوران و به طور کلی سنی ها»، ابراز کرد.