شرکت «انرژی‌های جایگزین» سعی در تقویت انرژی خورشیدی در منازل دارد

باعث کاهش ۹۰ درصدی انرژی کارخانه برق برای مصرف‌کننده می‌شود

ریاض: فتح الرحمن یوسف

شرکت «انرژی‌های جایگزین» سعودی توانست ۵ هزار متر مربع را در پایتخت این کشور به انرژی خورشیدی اختصاص دهد و تصمیم به توسعهٔ آن دارد.
به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی است که سازمان توزیع انرژی سعودی عنوان کرد سیستم «On Grade» که به کنتور برق سازمان سعودی وصل است و ۹۰ درصد انرژی مصرفی از طرق آن تولید می‌شود را راه اندازی کرد.
این سازمان توضیح داد که انرژی خورشیدی دارای دو سیستم است؛ اولی «Of Grade» و دومی «On Grade» است. کار اولی از شرکت برق جدا است اما دومی به کنتور شرکت برق وصل است که ۳۰ سال است در جهان استفاده می‌شود.
این شرکت توضیح داد سیستم کنونی در ازای هر کیلووات انرژی برای شرکت برق، یک کیلووات به آن از شرکت می‌گیرد اما از طریق کنتور وصل شده به این سیستم با تولید انرژی خورشیدی از این کیلووات، انرژی از سوی دیگر که شرکت برق است کاهش می‌یابد و هزینه مصرف‌کننده بر اساس فضای موجود در سطوح بهره‌برداری شده حساب می‌شود.
این شرکت افزود در آینده کنتورهای الکترونیکی جایگزین کنتورهای معمولی می‌شود و هدف از آن محاسبه مازاد برای به حداکثر رساندن سود مشتری از مازاد به عنوان ارزش مادی پرداخت شده‌است.
براساس گفته‌های این شرکت این سیستم براساس مساحت بهره‌برداری شده نصب می‌شود و متشکل از پنل‌های خورشیدی، فریم و شمارنده است که آن را به شرکت برق وصل می‌کند.
این شرکت معتقد است عدم استفاه از باتری باعث افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود و جایگزین آن پنل‌هایی می‌شود که عمر حدودی آنها ۲۵ سال است و شرکت تولید کنندهٔ آن ضمانت ۱۰ ساله برای آنها صادر می‌کند.
این پنل‌های خورشیدی در سعودی مونتاژ می‌شود. مواد اولیه آن که شامل سلول‌های خورشیدی است از کشورهای خارجی از جمله آلمان وارد می‌شود و با تولید فریم و آلمینیوم در سعودی این محصول مونتاژ می‌شود.