گرامیداشت دهمین سالگراد حملات ۷/۷ با تدابیر شدید امنیتی در لندن

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در یک جلسه – عکس از کوبرا

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در یک جلسه – عکس از کوبرا

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، به نیروهای ویژه انگلیس «اس ای اس» چراغ سبزی برای صلاحیت تعقیب و تسویه رهبران «داعش» در سوریه و عراق، و همچنین تسویه کسانی که در عملیات تروریستی سوسه را داد که بیش از ۳۰ شهروند انگلیسی قربانی آن شدند. منابع انگلیسی روز گذشته گفتند که نیروهای ویژه بر اساس این مجوز مجاز به نظارت و دستگیری و یا کشتن رهبران «داعش» در دو کشور هستند، و از آن جمله افرادی که عملیات تروریستی سوسه را برنامه ریزی و مدیریت کرده بودند.

در همین راستا، بریتانیا امروز آماده بزرگذاشت دهمین سالگرد حملات هفت جولای (تیر ماه) می شود. این در حالی است که این کشور پس از حملات تروریستی اخیر در چندین کشور، تدابیر امنیتی بی سابقه ای را اتخاذ می کند.

از زمان حملات سال ۲۰۰۵، مقامات برای جلوگیری از هرگونه حملاتی توسط خودروهای بمب گذاری شده، برنامه ریزی مناطق در خیابان های اصلی لندن و اماکن عمومی را دوباره انجام دادند. همچنین تیم های پلیس مسلح را برای اطمینان از وجود شبکه گسترده امنیتی که شهر را پوشش دهد منتشر کرد تا مدت زمان لازم برای رسیدن به یک حادثه مهم و همچنین احتمالات شروع حمله مسلحانه بدون جلوگیری از آن برای مدت زمان طولانی را کاهش دهد.