ایناریتو به «الشرق الأوسط»: فیلم هایم شبیه هم نیست

آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان فیلم مرد پرنده ای

آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان فیلم مرد پرنده ای

طبق توقعات بسیاری از منتقدان، فیلم «مرد پرنده ای»، در مراسم جوایز اسکار، که یکشنبه گذشته برگزار شده بود، جایزه بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد، و آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان فیلم، برنده جایزه بهترین کارگردان شد.

ایناریتو در گفتگو با «الشرق الأوسط» اذعان کرد که این فیلم او بخشی شخصی دارد، وی همچنین فاش کرد که مایکل کیتون، قهرمان فیلم، هنگامی که برای بار اول بازی در فیلم به او پیشنهاد شده بود، نپذیرفت.

فیلم «مرد پرنده ای» که مردی را به تصویر می کشد که بر روی لبه قرار دارد و از سقوط ترسیده است، از خاطره ای در ذهن کارگردان گرفته شده است. ایناریتو می گوید: «ایده را بر روی کاغذ نوشتم ولی برای تبدیل آن به یک فیلم بسیار رنج کشیدم. با این حال هر چه بیشتر در مراحل مختلف نوشتن آنرا بیشتر نوشتم، باور من به آن بیشتر شد».

ایناریتو تشابه فیلم های خود را تکذیب می کند، ولی اعتراف می کند که به موضوع «مرگ» اهمیت ویژه ای می دهد و در توضیح این امر می گوید: «مضمون مرگ مرا به خود مشغول کرده است… مرگ آنطور که انتظار داریم پایان هر چیز نیست، او تکمیل کننده آن ها است.. مرگ در «مرد پرنده ای» وجود دارد».