ارتش یمن کنترل زنجبار را به دست می گیرد و ۷۰% استان ابین را پاکسازی می کند

نیروهای ارتش ملی یمن و نیروهای ویژه در مسیر استان ابین – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای ارتش ملی یمن و نیروهای ویژه در مسیر استان ابین – عکس از خبرگزاری فرانسه

به علت سرسختی هیئت کودتاگران و بازگرداندن مناقشات به نقطه آغاز، جلسات مذاکره میان طرف های یمنی در کویت تا بعد از ظهر روز گذشته موفق نشد به بیانیه ای در خصوص ادامه آتش بس دست یابد.

منابعی از داخل مذاکرات کویت به «الشرق الأوسط» گفتند، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل، شب گذشته پس از پایان جلسه مذاکره مستقیم ، برای دیدار با سفیران ۱۸ کشوری رفت که بر حل و فصل سیاسی یمن نظارت دارند، تا با آن ها درباره وضعیت فعلی مذاکرات و کارشکنی هیئت حوثی مشورت کند. مذاکرات وارد نقطه عطف مهمی می شود، زیرا در مراحل دشوار بحث در مورد مسائل مورد اختلاف وارد شده است. با توجه به اطلاعات رسیده از داخل مذاکرات، هیئت کودتاگران طیف وسیعی از خواسته ها دارد که حاضر به چشم پوشی از آن ها نیست، و از پایبندی به دستور کار مذاکرات و اجرای توافقات سابق امتناع می کند، و این امر تلاش های سازمان ملل برای توقف جنگ و رسیدن به صلح در یمن را تهدید می کند، به طوری که مسئله ادامه آتش بس در صدر مناقشات روز گذشته بود.

در همین راستا، نیروهای ارتش ملی و نیروهای ویژه با کمک مقاومت جنوبی، پس از ۶ ساعت از آغاز حمله گسترده ای که از عدن برای پاکسازی استان ابین از گروه های تروریست آغاز شده بود، موفق به کنترل شهر زنجبار مرکز استان ابین شدند، و نزدیک به ۷۰ درصد از این استان از عناصر افراطی پاکسازی شد.