مغز متفکر حملات الخبر هنوز هم در مقر «اف بی آی» مورد نیاز است

1440885940359501900

با دستگیری احمد ابراهیم المغسل، طراح بمب گذاری ۱۹ سال پیش مجموعه مسکونی (برج های الخبر) در نزدیکی شهر ظهران، هنوز هم سه فرد از اصل ۱۳ متهم عربستانی، و یک متهم لبنانی که به هجوم الخبر متهم هستند، تحت تعقیب باقی می مانند که عبارتند از: علی سعید بن علی الحوری، ابراهیم صالح محمد الیعقوب، عبد الکریم حسین محمد الناصر.

با وجود این که پایگاه اینترنتی «پاداش برای عدالت» متعلق به وزارت خارجه آمریکا، در بسیاری از مواقع برای دستگیری بازداشت شدگان جشن گرفت و پاداش های هنگفتی پرداخت کرد که به بازداشت تروریست ها کمک کرد، اما این بار، و تا زمان نوشتن این گزارش، خبر دستگیری المغسل و تحویل او به مقامات عربستان سعودی را به طور رسمی اعلام نکرد و همچنان پاداشی به ارزش پنج میلیون دلار برای سر او در نظر گرفته شده است. پایگاه اینترنتی دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) نیز همین کار را کرد و در مورد بازداشت المغسل و انتقال آن به عربستان سعودی سکوت کامل کرد.

روز گذشته کارشناسان آمریکایی در مبارزه با تروریسم به «الشرق الأوسط» گفتند: «واشنگتن آخرین کسی بود که از بازداشت المغسل آگاه شد، و به روز رسانی اطلاعات جدید در خصوص عامل بمب گذاری برج های الخبر در پایگاه های اینترنتی افراد تروریست تحت تعقیب، به چندین روز نیاز دارد». آن ها دستگیری المغسل را ضربه بزرگی برای اداره امنیت عربستان سعودی توصیف کردند.