تحقیقات از منگ هونگوی به اتهام قانون‌شکنی در جریان است

سازمان مبارزه با فساد مالی چین اعلام کرد که منگ هونگوی، رئیس پیشین پلیس بین‌الملل (اینترپل) به اتهام دریافت رشوه و قانون‌شکنی در بازداشت است.
به گزارش الشرق الاوسط، سازمان مبارزه با فساد مالی چین تایید کرد که او در چین بازداشت شده و تحقیقات از او به اتهام قانون‌شکنی به جریان افتاده است.
همچنین پلیس بین‌الملل اعلام کرده است که منگ از سمت خود استعفا داده و قرار است تا انتخابات جدید در ماه نوامبر یکی از مقامات کره جنوبی ریاست اینترپل را بر عهده داشته باشد.
وزارت امنیت ملی چین که منگ معاون آن بود در بیانیه‌ای بازداشت او را «درست و عاقلانه» توصیف کرده و گفته که این اقدام «نشان‌دهنده عزم دولت برای ادامه مبارزه با فساد است».
منگ که در مقر اینترپل در لیون فرانسه زندگی می‌کرد، حدود دو هفته پیش به چین سفر کرد و از آن به بعد خبری از او در دست نبود.
پس از آن همسر منگ از جامعه بین‌المللی خواست برای پیدا کردن شوهرش کمک کنند و درباره سلامت شوهرش اظهار نگرانی کرد.
دستگیری منگ در ادامه بازداشت چندین مقام دیگر چینی در راستای مبارزه با فساد مالی بوده است.
منگ که نخستین چینی است که به ریاست اینترپل رسیده، از سال ۲۰۰۴ تا دیروز عنوان معاون وزیر امنیت ملی چین را در اختیار داشت.
منگ که همزمان معاون وزیر امنیت عمومی چین نیز بود، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی و در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس اینترپل انتخاب شده بود.