پس از اینکه نمایندگان حزب محافظه کار، که تیرزا می نخست‌وزیر کنونی انگلیس عضو آن است، بدین نتیجه رسیدند که برای برکناری او از نخست‌وزیری، تحت تأثیر قضیه خروج از اتحادیه اروپا، دست به کار شوند بسیاری از تلاش‌ها صرف پیش‌بینی جانشین او انجام گرفت.
به گزارش الشرق الاوسط، در ادامه مهم‌ترین افراد احتمالی جانشینی او نام برده می‌شوند:

* بوریس جانسون (۵۴ سال)
او که وزیر سابق انگلستان بود از بزرگترین شخصیت‌های منتقد می دربارهٔ برنامه خروج کشورش از اتحادیه اروپا بود. دلیل استعفای از وزرات در ماه ژولای گذشته اعتراض به نحوه اداره مذاکرات خروج از اتحادیه بود.
جانسون که بسیاری در اتحادیه اروپا او را رهبر تلاش‌های بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه می‌دانند در یک سخنرانی حماسی در یکی از کنفرانس‌های سالیانه حزب، استراتژی خود را برای اعضای حزب اش توضحی داد و خواستار بازگشت به ارزش‌های سنتی شد که در راس آنها کاهش مالیات و تقویت پلیس بود. او همزمان خواستار دوری از سیاست‌های حزب کارگر چپ‌گرا شد.

* جرمی هانت (۵۲ سال)
هانت که در ژولای گذشته جانشین جانسون در وزارت خارجه شد خواستار این است که اعضای حزب اش اختلافات خود را کنار بگذارند و بر ضد یک رقیب مشترک یعنی اتحادیه اروپا متحد شوند. البته تصدی وزارت بهداشت از سوی او تجربه خوبی نبود و در زمان او مشکلات زیادی در عرصه بهداشت ظهور کرد.

* جیکوب ریس (۴۹ سال)
او یک میلونیر معروف است که سعی می‌کند شخصیت کلاسیک یک مرد انگلیسی را از خود نشان دهد. او که در دوره اخیر طرفداران زیادی کسب کرده تلاش می‌کند برای خرج تام بریتانیا از اتحادیه اروپا وارد عمل شود و بیش از برنامه می با اروپا قطع روابط کند. البته او پیشتر گفته بود که برای نخست‌وزیر کاندیدا نخواهد شد.

* دومنیک راب (۴۴ سال)
راب که پیشتر وزیر شون خروج از اتحادیه اروپا بود در برابر اعتراض به پیش نویس خروج استعفا کرد و بیان کرد که این پیش نویس با وعده‌های انتخاباتی حزب محافظه کار تطابق ندارد و از آن دور است. البته هر چند او یکی از شخصیت‌های سیاسی جدید عالم سیاست بریتانیا به‌شمار می‌آید اما قبل از این وزارت خانه‌های متعددی را در اختیار داشت.

* ساجد جاوید (۴۸ سال)
او یک بانکدار سابق پاکستانی الاصل است که طرفدار بازارهای آزاد است. او پیشتر مناصب بلندپایه زیادی را در اختیار داشت و با توجه به عملکرد خوب خود در نظر سنجی‌ها رتبه خوبی دارد. او البته از تدوام اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کرد و همواره از مخالفان آن به‌شمار می‌آمد.

* مایک جاف (۵۱ سال)
جاف یکی از مهمترین شخصیت‌های خروج از اتحادیه اروپا در طول فرندام مشهور بریتانیا بود اما پس از شکست از تیرزا می برای کسب نخست‌وزیری در سیاست‌های خود تجدید نظر کرد؛ با این وجود همچنان یکی از مهمترین سیاستمدارانی است که همیشه به طرح اندیشه‌های نو معروف است.

* دیوید دیویز (۶۹ سال)
او که یکی از بزرگترین مخالفان اتحادیه اروپا به‌شمار می‌آید پیشتر به عنوان عضو ارشد مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا انتخاب شده بود اما پس از دو سال در اعتراض به سیاست‌های خروج می از فعالیت استعفا کرد. نام او به عنوان یکی از شخصیت‌های احتمالی جانشین می در این روزها مطرح شده ست.
* باینی موردنت (۵۴ سال)
او وزیر توسعه بین‌المللی است و یکی از کسانی که مویدین خروج از اتحادیه بود. البته پیش‌بینی می‌شود او به عنوان یک سیاستمدار مسقل به فعالیت خود ادامه دهد. موردنت تصریح کرده بود که در رای‌گیری برای برکناری می به سود ماندگاری او رای خواهد داد.

* اندری لیدسام (۵۵ سال)
او یکی از طرفداران خروج است و همچنان در حکومت می‌روی کار است. همچنین وی یکی از رقبای می در جانشینی دیوید کامرون بود. اکنون لیدسام مسول مسایل پارلمانی حکومت بریتانیا است. پیش از این وی بیان کرده بود که در رای‌گیری پیش رو به سود می رای خواهد داد.