چند سرباز آمریکایی در حمله انتحاری در شمال سوریه کشته شدند

AFP

داعش مسئولیت را برعهده گرفت.. گزارش جزئیات به ترامپ

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه اعلام کرد در اثر یک حمله انتحاری در شهر منبج در شمال سوریه چندین نظامی آمریکایی کشته شدند. این حمله از سوی داعش صورت گرفته‌است.
یک سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌است: نظامیان آمریکا در یک گشت معمولی هدف حمله قرار گرفتند.
از سوی دیگر سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که خبر این انفجار را به اطلاع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رسانده‌است.
او در بیانیه‌ای جداگانه به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.
در همین باره، «رامی عبدالرحمن» رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه به فرانس پرس اعلام کرد که تلفات حمله انتحاری امروز در شهر منبج سوریه به ۱۶ تن رسید. یک نفر از کشته شدگان از نظامیان آمریکایی و ۷ نفر غیرنظامی هستند.
گفتنی است چهارشنبه هنگام حضور فرماندهانی از شورای نظامی منبج به همراه هیاتی آمریکایی انفجار شدیدی در نزدیکی بازار این شهر رخ داد. از سوی دیگر، طبق اظهارات منابع، انفجار در غذاخوری فرماندهان و هنگام حضور فرماندهانی از شورای نظامی منبج در کنار این هیئت مهمان رخ داد.
شهر منبج، واقع در غرب فرات نیز در کنترل نیروهای کرد سوری است و آمریکایی نیز در این شهر حضور دارند. گروهی از سربازان فرانسوی نیز در این منطقه مستقرند.
داعش در وبسایت «اعماق» که ارگان تبلیغاتی این گروه به‌شمار می‌رود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌است.
انفجار امروز در حالی روی داده که یک ماه پیش پرزیدنت ترامپ اعلام کرد که نیروی‌های نظامی آمریکا را از سوریه خارج می‌کند و ترکیه عهده‌دار مبارزه با باقیمانده داعش خواهد شد.

الشرق الاوسط:
Related Post