نیروی پدافندی ارتش یمن روز گذشته یک پهباد ساخت ایران وابسته به شبه نظامیان حوثی در غرب استان مارب را سرنگون کرد. این در حالی است که منابعی در ارتش از ملحق شدن یگان‌های جدید به خط مقدم در جبهه استان صعده محل اصلی گروه شبه نظامیان حوثی، خبر دادند.
به گزارش الشرق الاوسط، طبق توافقنامه بین‌المللی صورت گرفته در مذاکرات سوئد، وزارت دفاع یمن روز گذشته به نیروهای خود در الحدیده دستور داد به درگیری‌ها پایان دهد.
منابع نظامی به «الشرق الاوسط» در این باره گزارش دادند که نیروهای ارتش یمن در دیگر محورها همچنان عملیات‌های خود را ادامه می‌دهند.
به گفته منابع رسمی، علی محسن صالح الاحمر معاون رییس جمهور یمن در تماس تلفنی خود با طاهر العقیلی مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح و فرمانده عملیات میدانی، از روند پیش‌برد عملیات نظامی در منطقه مطلع شد.
وی ضمن تقدیر از سربازان و نیروهای ارتش در جان‌فشانی‌های خود در میدان‌های جنگ، از مشارکت کشورهای دوست و برادر در ائتلاف عربی به رهبری پادشاهی سعودی و حمایت آنها از یمن و ملت آن در تمام زمینه‌ها، تشکر کرد.
این منابع نیز ذکر کردند که نیروهای یگان «۲۶ میکا» وابسته به ارتش یمن ظهر روز گذشته توانستند یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی حوثی در مناطق حریب و الجوبه در جنوب استان مارب را سرنگون کنند.
گفتنی است که پهباد سرنگون شده بعد از بررسی‌ها و انجام تحقیقات، مشخص شد ساخت ایران است و حامل مواد منفجره می‌باشد.
از سوی دیگر، ارتش یمن گزارش داد که گروه جدیدی از سربازان و افسران نظامی در استان صعده آموزش کامل دیدند و اکنون آماده ورود به محور عملیاتی در این استان هستند. این نیروهای می‌توانند به عملیات نظامی دایر در این منطقه کمک شایانی کنند و پیروزی‌هایی را رقم بزنند.