پیشروی نیروهای مشترک در مأرب… بمباران صنعا در سالگرد سقوط آن

ابرهایی از دود در اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف بر مواضع حوثی ها در صنعا متصاعد می شود – عکس از خبرگزاری فرانسه

ابرهایی از دود در اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف بر مواضع حوثی ها در صنعا متصاعد می شود – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع نظامی تأکید کردند که نیروهای ارتش ملی و عناصر مقاومت مردمی در یمن در جبهه های نبرد در استان مأرب پیش روی هایی به دست آوردند و کنترل تپه های واقع در سد مأرب را به دست گرفتند. این پیشروی تنها چند روز پس از آغاز عملیات گسترده زمینی به دست می آید که هدف آن آزاد سازی استان از شورشیان و نزدیک شدن به صنعا از سمت شرق است.

این منابع گفتند: «نیروهای ارتش و مقاومت تپه های سد مأرب، و تپه ماهر در جبهه المخدره را به تصرف در آوردند، و اردوگاه الماس در جبهه الجدعان، در شمال شهر را محاصره کردند». این منابع افزودند: «نیروهای ارتش و مقاومت همچنین مسیرهای تدارکاتی شورشیان، از جبهه صرواح در جنوب غربی مأرب، و به آن را قطع کردند».

از سوی دیگر، تصاویری ویدیویی که «الشرق الأوسط» به دست آورد نشان می دهد که نیروهای ائتلاف عربی، با انجام پیش عملیاتی، تجمعات و ساز و کارهای متعلق به حوثی ها و نیروهای علی عبد الله صالح را در مناطق نزدیک به مرزهای عربستان سعودی هدف قرار دادند. (این ویدیو در وب سایت اینترنتی الشرق الأوسط موجود است).

جنگنده های ائتلاف در اولین سالگرد تسخیر صنعا توسط شورشیان، مواضع شبه نظامیان در استان مرزی حجه در مرز با عربستان سعودی و همچنین استان مأرب و پایتخت را بمباران کردند.

در همین راستا، «شورای ملی الحضرمی» و حامیان «القاعده» که تحت نام «فرزندان حضرموت» سازمان یافته اند، پس از آن که دو طرف در ماه آوریل (اردیبهشت) گذشته توافق کرده بودند که استان حضرموت را از تنش و هرج و مرج و یا جنگ دور نگه دارند، روز گذشته به تبادل اتهام با یکدیگر پرداختند. و با وجود این که «شورای الحضرمی» در بیانیه ای اعلام کرده بود که با وجود اختلاف در مورد تاریخ های مورد توافق، امور در مسیر درست قرار دارند، پیروان «القاعده» با صدور بیانیه ای، توانایی های ای شورا، برای تحمل مسؤلیت در منطقه را زیر سؤال بردند.