شورشیان در «اردوگاه الضحی» از ربوده شدگان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

با وجود کمبود شدید سوخت مردی در حال فروش مواد سوختی در یکی از خیابان های صنعا – عکس از رویترز

با وجود کمبود شدید سوخت مردی در حال فروش مواد سوختی در یکی از خیابان های صنعا – عکس از رویترز

نیروهای ائتلاف تلاش شورشیان حوثی برای افزایش قدرت نظامی در مناطق تحت کنترل خود و به دست گیری کنترل مناطق دیگری در شهرهای جنوبی به ویژه عدن را ناکام گذاشتند. شورشیان به این طریق می خواستند قدرت خود را برای مذاکره با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن افزایش دهند.

«الشرق الأوسط» اطلاع یافت که جنگنده های ائتلاف، ارسال کمک های نظامی از سوی حوثی ها به عدن را در جاده لحج مورد هدف قرار دادند. این نیروها که تعداد آن ها بیش از دو هزار نفر بود، به جدیدترین سلاحها و مکانیزم مجهز بودند.

بنا به گفته شورای مقاومت در عدن، این شورا یک هفته قبل و پیش از آن، از طریق سخت افزارهای نظامی خود، مکالمات تلفنی رهبران شبه نظامیان حوثی و متحد آنها علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن را شنود کردند و قصد فرمانده نظامی جماعت حوثی برای ارسال کمک های نظامی از مناطق تجمع حوثی ها به تعدادی از شهرها در مسیر عدن را فاش کردند. قرار بود این واحدهای نظامی پیش از روزهای پایانی ماه رمضان وارد مناطق یاد شده شوند.

در همین راستا، منابع آگاه به «الشرق الأوسط» گفتند: «جماعت حوثی برخی از ربوده شدگان زندانی در منطقه الضحی در استان الحدیده، واقع در غرب یمن، و مناطق مجاور آن را به اردوگاه الضحی منتقل کرد تا از آن ها به عنوان سپر انسانی در برابر هواپیماهای ائتلاف استفاده کند.