هادی به پادشاه عربستان: یمنی ها مواضع و دستان سفید شما را فراموش نخواهند کرد* حوثی ها قطعنامه شورای امنیت را رد می کنند… نبرد سخت در عدن و تعز

حوثی ها در کنار برخی مواضع خود در صنعا که از طرف جنگنده های ائتلاف بمباران شده اند (عکس از آژانس عکس خبری فرانسه)

حوثی ها در کنار برخی مواضع خود در صنعا که از طرف جنگنده های ائتلاف بمباران شده اند (عکس از آژانس عکس خبری فرانسه)

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن از از کمک سخاوتمندانه ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، که به ارزش ۲۷۴ ملیون دلار از طریق سازمان ملل برای کمک انسان دوستانه به مردم یمن و یاری آنها برای غلبه بر مصیبت کنونی داده شده است، تشکر و قدر دانی کرد.

از سوی دیگر، «الشرق الأوسط» از منابع موثق اطلاع یافت که دولت مشروع یمن در صدد فاش کردن نام های جدیدی از رهبران نظامی و سیاسی و برخی سرمایه داران است تا جهت اعمال تحریم بر علیه آنها به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد. این لیست در کنار پنج اسمی است که اخیراً اعلام شده بود و اقدام به ایجاد خرابکاری در داخل یمن کرده بودند. این منابع اشاره کردند که اگر ابوبکر القربی وزیر خارجه سابق یمن نیز در سفر خود به مصر به سخن گفتن به عنوان سخنگوی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور ادامه دهد، این تحریم ها شامل وی نیز خواهد شد.

در تحولاتی سیاسی دیگر، حوثی ها قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص یمن را به طور کامل و مطلق رد کردند.

در زمینه میدانی نیز، روز گذشته جنگنده های نیروهای ائتلاف در عملیات «طوفان قاطع» به حملات خود و بمباران مناطقی که مسلحان حوثی در آنها وجود دارند در برخی از استان ها از جمله عدن و تعز ادامه دادند. به طوری که اردوگاه نظامی الماس در استان مأرب که از ماه نوامبر گذشته تحت کنترل شبه نظامیان حوثی است بمبارن شد. یک منبع تهامی به «الشرق الأوسط» گفت: « اهالی تهامه در استان تعز شروع به تشکیل مقاومت مردمی کردند تا مسلحان حوثی و نیروهای صالح رئیس جمهور سابق را از همه نهادهای دولتی که به دست گرفته اند از جمله بندر الحدیده، دومین بندر بزرگ پس از بندر عدن، بیرون برانند».