عسیری به «الشرق الأوسط»: ائتلاف یک مزرعه را در صعده هدف قرار داد نه یک مدرسه

یمنی ها در حال آماده کردن کمک های غذایی که سازمان صلیب سرخ به عدن آورده بود جهت توزیع آن ها به مردم شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

یمنی ها در حال آماده کردن کمک های غذایی که سازمان صلیب سرخ به عدن آورده بود جهت توزیع آن ها به مردم شهر – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع یمنی روز گذشته تأکید کردند که نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی، پس از دریافت کمک های نظامی بزرگی از نیروهای ائتلاف، دستاوردهای میدانی قابل توجهی در تعز، سومین شهر بزرگ یمن، کسب کردند. این حمایت شامل عملیات فرود هوایی پوششی مقادیری اسلحه و مهمات در منطقه الضباب بود که در چهل و هشت ساعت گذشته مناطق وسیعی از آن پاکسازی شد.

برخی منابع ذکر کردند که نیروهای ارتش و مقاومت حمله شدیدی از سوی شورشیان در منطقه تپه المنعم در تعز را  دفع کردند، و کنترل مناطق المقهایه و تپه الخزان و تپه المقبابه و تپه های مشرف به باغستان الصالح را به دست گرفتند، که بدین ترتیب این مناطق، به ویژه منطقه جبل الاسود از شورشیان تخلیه شد.

این دستاوردهای میدانی مقاومت هم زمان با انتشار اخباری مبنی بر عملیات قریب الوقوع ارتش و مقاومت مردمی، با کمک نیروهای ائتلاف صورت می گیرد که هدف از آن آزاد سازی کامل استان تعز است. برخی از فرماندهان شورای نظامی در تعز عملیات آتی را با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و فرماندهان نظامی در ائتلاف مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا، سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف، به «الشرق الأوسط» گفت که جنگنده های ائتلاف از زمان آغاز عملیات «طوفان قاطع» هیچ غیر نظامی را هدف قرار ندادند، و چند روز پیش یک مزرعه در منطقه صعده در شمال یمن را بمباران کردند که مجموعه ای از وسایل نقلیه متعلق به شبه نظامیان حوثی در آن جا قرار داشت، و هیچ بیمارستانی را در آن جا هدف قرار نداد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، روز گذشته بمباران یک بیمارستان متعلق به «پزشکان بدون مرز» در استان صعده را محکوم کرد، و ائتلاف عربی را مسؤل آن دانست، اما سرتیپ عسیری در تماسی تلفنی گفت: «حملات هوایی بر استان صعده ادامه دارد، و  ائتلاف بمباران مواضع را با توجه به اطلاعات دقیق انجام می دهد». وی گفت: «یک مزرعه را در صعده هدف قرار دادیم، که در آن مجموعه ای از حوثی ها بودند که تلاش می کردند مرزهای عربستان سعودی با یمن را هدف قرار دهند».