Categories: خبر

«پل ملک سلمان» و دو پروژه «وعده شمال» و «استخراج معادن» توسعه در سینا را متحول خواهند کرد

۳۲۰ هزار فرصت شغلی جدید برای مصریان

گردشگران در صحرای سینا

شورای کسب و کار مصر – عربستان سعودی، روز گذشته اعلام کرد، در پی امضای توافقات و تفاهم نامه های اقتصادی و اعلام ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در سینا، نیروی کار مصر در پنج سال آینده از حدود ۳۲۰ هزار فرصت شغلی جدید بهره خواهد برد.

عبدالله بن محفوظ معاون رئیس شورای کسب و کار مصر – عربستان سعودی گفت بخش خصوصی عربستان سعودی متعهد شد طی پنج سال آینده نزدیک به ۷۰ هزار فرصت شغلی جدید برای نیروی کار مصر ایجاد کند. وی افزود توافق عربستان سعودی و مصر برای ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در سینا نزدیک به ۲۵۰ هزار فرصت شغلی جدید برای نیروی کار مصر فراهم خواهد کرد. بن محفوظ در گفتگو با «الشرق الأوسط» افزود: «این رقم به احتمال زیاد با افزایش سرمایه گذاری ها در سینا افزوده خواهد شد».

شورای کسب و کار همچنین به نقش بزرگی که «پل ملک سلمان» در تجدید حیات بازرگانی، صنعتی و سرمایه گذاری بین دو کشور ایفا خواهد کرد اشاره کرد، که پیش بینی می شود دو پرژه صنعتی «وعده شمال» و «استخراج معادن»، به توسعه سینا کمک خواهند کرد. فهد الحمادی یکی از اعضای شورای کسب و کار مصر – عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت: «دو پروژه «وعده شمال» و «استخراج معادن» کالبد پروژه های استراتژیک برای جذب سرمایه گذاری در سینا به شمار می آیند». وی توضیح داد که حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده در کارخانه ها و زیرساخت ها در پروژه شهرک «وعده شمال»، ۳۶ میلیارد ریال (۹٫۶ میلیارد دلار) تخمین زده می شود.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post