به گزارش خبرگزاری تسنیم، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موضوع مسئله گشت ارشاد و امنیت اخلاقی گفت: پلیس از موضوع امنیت اخلاقی تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آید.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه همایش فصلی رؤسای پلیس راهور ناجا با اشاره به اولویت‌های طرح تابستانه پلیس راهور اظهار داشت: با توجه به این که بالغ بر ۹۴ درصد از رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند لذا پلیس بر خود واجب می‌داند تا با در نظر گرفتن مطالبات این گروه در برابر برخورد با اندک متخلفان با همت ویژه با تخلفات ارتکابی توسط رانندگان متخلف به شدت در این طرح برخورد کند.

وی در ادامه در واکنش به دستگیری مدیرعامل اسکانیا و برخورد قوه قضائیه با این موضوع گفت: یکی از اتفاقات خوب در امر مسئول‌سازی دستگاه‌های مختلف در بروز حوادث و سوانح رانندگی آن است که مسئولان امر در هر حوزه باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و قرار نیست یک خودروساز به واسطه اشتغال‌زایی برای چند نفر، چند ۱۰ نفر را به سمت گورستان پیش ببرد لذا به همه خودروسازان توصیه می‌کنیم تا برای جان مردم ارزش بیش‌تری قائل شوند و امیدواریم تا روز به روز استانداردهای خودروسازان در تولید محصولاتشان ارتقا یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از سیستم قضایی برای قاطعیت در برخورد با متخلفان تشکر می‌کنیم و این برخورد قاطع قوه قضائیه علامتی برای سایر خودروسازان است.

رادان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که پلیس در برخورد با ۹۸ درصد خودروهای ناایمن چه برنامه و طرحی دارد، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که حتی خودروهایی که دارای استاندارد تولید نیز هستند اگر موضوع بیمه و معاینه فنی آن‌ها در زمان مقرر انجام نشود تبدیل به خودرویی ناایمن می‌شوند لذا از نمایندگان درخواست می‌کنیم تا به موضوع معاینه فنی برای به روز شدن این معاینات و افزایش مراکز آن ورود کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر طرح جدید گشت ارشاد و رصد عفاف و حجاب در جامعه توسط پلیس اظهار داشت: این موضوع اتفاق جدیدی نیست و تا زمانی که موضوع امنیت اخلاقی به عنوان دغدغه‌ای برای مردم مطرح است پلیس تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: متأسفانه برخی‌ها احساس کردند که اتفاق خاصی افتاده و نقل قول‌هایی را در سایت‌‌های کذاب خود عنوان کردند ولی خواهند دید که مردم پایبند به اسلام و قانون هستند و پلیس در این موضوع پا پس نخواهد کشید.