زمین لرزه ای به بزرگی5.7 ریشتر، ساعت 17 و 21 دقیقه عصر پنجشنبه حوالی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی۵٫۷ ریشتر، ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه عصر پنجشنبه حوالی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.

پس از گذشت یک روز از زلزله ای با بزرگای پنج و هفت دهم ریشتر در برازجان استان بوشهر، همچنان پس لرزه ها در این منطقه ادامه دارد، به طوری که ساکنان محلی شب را در پارک ها و خیابان ها گذراندند.

این زلزله پنج و هفت دهم ریشتری در ساعت ۲۱ و ۱۷ دقیقه به وقت ایران در غروب پنجشنبه ۷ آذر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین و فاصله ۱۵ کیلومتری شمال استان بوشهر، برازجان، رخ داد. به گزارش خبرگزاری های ایران، این زلزله به مدت ۲۰ ثانیه منطقه زلزله زده را لرزاند. شدت این زلزله به اندازه ای بود که در تمامی مناطق استان بوشهر احساس شد.

آخرین گزارش های رسمی منتشر شده از ایران نشان می دهد که بر اثر این زمین لرزه تاکنون ۸ تن کشته و ۴۵ تن مصدوم شدند.

این در حالی است که گزارش رسانه‌های محلی و غیر رسمی خبر از کشته شدن ۹ نفر را می دهند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، برخی از مردم برازجان و روستای دهقاید که بیشترین خسارت را از زلزله عصر پنجشنبه دیده مقابل فرمانداری جمع شده اند و خواهان دریافت چادرهای امدادی از سوی هلال احمر برای اسکان خانواده هایشان هستند.

بر اساس این گزارش، تاکنون دست کم ۱۳ پس لرزه در این منطقه با شدت های مختلف حس شده که به نگرانی مردم دامن زده است.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: «خسارات به صورت تخریب صددرصدی نبوده است، اما به دلیل بافت سنتی و خشتی و گلی بودن خانه‌های این منطقه و همچنین عمق کم، زمین لرزه خساراتی را بر جای گذاشته است. همچنین بیمارستان گنجی (بیمارستان محلی) نیز بر اثر این زمین لرزه دچار خسارت شده است.»

زلزله به نیروگاه اتمی بوشهر خسارتی وارد نکرده است

خبرگزاری اینترفاکس روسیه در گزارشی درباره این زلزله به نقل از یک مقام شرکت دولتی روس اتم نوشت: «زمین لرزه در استان بوشهر ایران بر فعالیت نیروگاه هسته ای بوشهر هیچ تاثیری نداشت.»

وی افزود: «اوایل سال ۲۰۱۲ در نزدیکی نیروگاه هسته ای بوشهر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری آن زمین لرزه ای به بزرگی ۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) رخ داد که در نیروگاه احساس نشد.»

پیش از این نیز سرگئی کرینکو رییس شرکت دولتی روس اتم اعلام کرده بود که نیروگاه هسته ای بوشهر در برابر زمین لرزه مقاوم است و می تواند در برابر زمین لرزه های حدود ۹ درجه ریشتر مقاومت کند.