پس از گزارش «الشرق الأوسط»… تحرک آرژانتین برای پیگیری هیئت بازدید کننده ایرانی

بوئنوس آیرس از بوگوتا خواستار توضیح رسمی در مورد سفر می شود

تصویر گزارشی که «الشرق الأوسط» درباره سفر پیش روی هیئتی از «سپاه پاسداران» ایران به کلمبیا منتشر کرد

مقامات آرژانتین تحقیقات درباره پیگیری هر گونه اطلاعاتی در خصوص سفر هیئتی از «سپاه پاسداران» ایران به بوگوتا پایتخت کلمبیا که قرار است در ماه جاری انجام شود را آغاز کردند. مقامات آرژانتین به علت ساختار هیئت و در رأس آن محسن ربانی که به اتهام دست داشتن در بمب گذاری مراکز یهودی نشین در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۲ تحت تعقیب اینترپل است ابراز نگرانی کردند. وزارت دادگستری آرژانتین از این سفر ابراز نگرانی کرد و گفت: «تلاش دارد در این خصوص اطلاعات جمع آوری کند».

دو روز پیش «الشرق الأوسط» و رسانه های آمریکای لاتین به نوشتن گزارش هایی درباره این سفر پرداختند و روزنامه آرژانتینی «لانسیون» با اشاره به ضرورت اطلاع یافتن از حضور ربانی در میان این هیئت نوشت: « پس از گزارش هایی که «الشرق الأوسط» و مطبوعات لاتینی نوشتند، باید مراقب این سفر بود».

مارسیلو استوبرین سفیر آرژانتین در کلمبیا گفت پس از اطلاع یافتن از گزارش «الشرق الأوسط» رسماً با مقامات کلمبایی تماس گرفته و خواستار اتخاذ اقدامات لازم برای پیگیری افراد تحت تعقیب شد. منابع نزدیک به ریاست جمهوری آرژانتین ذکر کردند بوئنوس آیرس برای بوگوتا یادداشتی خواهد فرستاد و خواستار توضیح رسمی درباره گزارش های منتشر شده در خصوص این سفر خواهد شد.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post