کشته شدن یک سرباز کانادایی و مجروح شدن ۳ نفر با «آتش دوستانه» از پیشمرگه

مجسمه زنی که گمان می رود همسر پادشاه است و در میان قصری در منطقه باستانی الحضر در جنوب موصل قرار دارد (عکس از آسوشیتد پرس)

مجسمه زنی که گمان می رود همسر پادشاه است و در میان قصری در منطقه باستانی الحضر در جنوب موصل قرار دارد (عکس از آسوشیتد پرس)

یک هفته پس از نابودی موزه موصل، و دو روز پس از نابوی آثار نمرود، روز گذشته سازمان «داعش» نابودی میراث فرهنگی و باستانی عراق را ادامه داد. بطوری که مواد منفجره و بولدوزرهای این سازمان، به شهر باستانی الحضر، رسیدند. این شهر که مهم ترین زادگاه قبایل عربی در قرن دوم میلادی است، در ۱۱۰ کیلومتری جنوب موصل قرار دارد.

یکی از ساکنان منطقه گفت، صدای انفجار مهیبی در بامداد روز گذشته به گوش رسید، در حالی که افراد دیگر در مناطق نزدیک تر گفتند که مبارزان داعش، بزرگترین ساختمانها در الحضر را از بین بردند و با استفاده از بلدوزر در حال تخریب مناطق دیگر هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام وزارت دفاع کانادا یک سرباز کانادایی کشته و سه تن دیگر با «آتش دوستانه» از سوی نیروهای پیشمرگه کرد مجروح شدند. این وزارت توضیح داد که بعد از ظهر روز گذشته نیروهای کرد به اشتباه با سربازان عملیات ویژه کانادا، پس از بازگشت به مرکز کنترل ، که در پشت خط مقابل با سازمان داعش است، درگیر شدند. در همین حال یک مسؤل کرد به «الشرق اأسط» اطلاع داد که نیروهای پیشمرگه گمان کردند که این سربازان وابسته به مسلحان سازمان افراطی داعش هستند.