سعی داشت با مدرک جعلی به نیجریه سفر کند

احمد الاسیر ... عکسی که پس از تغییر چهره توسط سایت های اینترنتی منتشر شد

احمد الاسیر … عکسی که پس از تغییر چهره توسط سایت های اینترنتی منتشر شد

پس از دو سال تلاش، مقامات لبنان موفق به دستگیری احمد الاسیر روحانی تند رو شدند که به دست داشتن در عملیات نبرد با ارتش لبنان در ماه ژوئن (خرداد) ۲۰۱۳ متهم است که منجر به کشته شدن ۱۸ سرباز در محله عبرا در شهر صیدا در جنوب لبنان شده بود.

الاسیر در فرودگاه رفیق الحریری در بیروت پایتخت لبنان و درون هواپیمایی به مقصد قاهره دستگیر شد. او که با پاسپورت جعلی ویژه آوارگان فلسطینی سفر می کرد قصد داشت از قاهره به نیجریه سفر کند. الاسیر که ریش خود را تراشیده است و مشکوک به انجام جراحی زیبایی برای تغییر چهره است، اما عینک ویژه خود را که عادت داشت در هنگام سخنرانی های معروف و آتشین خود بر ضد حزب الله و دبیر کل آن، سید حسن نصر الله، بر چشم بگذارد، حفظ کرد.

یک منبع لبنانی به «الشرق الأوسط» گفت: «الاسیر تحت جراحی زیبایی قرار گرفته است تا چهره او به صورت کلی تغییر کند و تمامی ویژگی های صورت او تغییر کرده است و با گذرنامه ای جعلی با نام رامی عبد الرحمن، دانشجو، به همراه شخص دیگری با نام خالد صیدانی، که او نیز گذرنامه ای جعلی به همراه داشت همسفر بود». وی اشاره کرد: «نیروهای امنیت عمومی، الاسیر و دوست او را درون هواپیما و کمی پیش از پرواز دستگیر کردند».

در حالی که اطلاعات به دست رسیده نشان می دهد که الاسیر با توجه به تغییر زیاد چهره، توانست از نقطه امنیت عمومی عبور کند، با این حال هویت او پس از مدت کوتاهی از طریق اثر چشم او تأیید شده و دستگیر شد.

با وجود این که هیچ اطلاعاتی درباره محتوای تحقیقات اولیه با فرد دستگیر شده که «شکار گرانبها» توصیف می شود منتشر نشده است، اما قاضی سمیر حمود، دادستان عمومی دادسرا، برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که به منظور اثبات این که شخص دستگیر شده، الاسیر واقعی است یا خیر، درخواست انجام فوری آزمایش «دی ان ای» را کرده است.