آزاد سازی شهرک های استراتژیک به دست پیشمرگه ها در راستای آمادگی برای نبرد موصل

 مبارزان بسیج مردمی در جبهه فلوجه در حال شلیک توپ علیه جنگجویان داعش در المرجانی – عکس از رویترز

مبارزان بسیج مردمی در جبهه فلوجه در حال شلیک توپ علیه جنگجویان داعش در المرجانی – عکس از رویترز

در پی تنگ شدن حلقه محاصره بر سازمان داعش در شهر فلوجه، که نیروهای امنیتی و نیروهای عشایر در حال پیشروی به سوی آزاد سازی آن هستند، این سازمان تروریستی تلاش کرد جبهه جدیدی در شهر هیت عراق بگشاید. مبارزان این سازمان تروریستی روز گذشته پس از عبور از رودخانه فرات از سمت شمال و رسیدن به داخل شهر هیت یک حمله غافلگیرانه بر این شهر انجام دادند.

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیتی در پارلمان عراق به «الشرق الأوسط» گفت: « پس از خسارت هایی که داعش در اثر حمله نیروهای امنیتی متحمل شد و پس از شکست خوردن طی عملیات آزاد سازی رمادی و هیت و الرطبه و شهرستان های دیگر، داعش تلاش کرد به شهرستان هیت، که نیروهای نظامی یک ماه پیش موفق به آزاد سازی آن شده بودند، ضربه بزند».

در همین راستا، نیروهای پیشمرگه روز گذشته عملیات گسترده ای را برای آزاد سازی تعدادی از روستاها و ارتفاعات استراتژیک شرق موصل در محور الخازر آغاز کردند. نیروهای پیشمرگه طی ساعات اولیه پس از آغاز عملیات موفق شدند چهار روستا و همچنین ارتفاعات استراتژیک تولبند را آزاد سازند. در همین حال شورای  امنیتی منطقه ای کردستان گفت این عملیات، در راستای آمادگی برای نبرد آتی آزاد سازی موصل صورت می گیرد.