العبادی در آستانه دیدار با اوباما صدها افسر را بازنشست می کند

1428965057559637700

بنا به اطلاعات رسیده از منابع دیپلماتیک به «الشرق الأوسط»، عربستان سعودی پس از گذشت نزدیک به ربع قرن از بسته شدن سفارت این کشور در بغداد، سفیری را به عراق فرستاد.

این منابع در تماسی تلفنی گفتند: «وزارت خارجه عربستان برای خود سفیری در عراق تعیین کرد. سفیر تعیین شده پیش از این به عنوان رایزن نظامی در یکی از کشورهای عربی فعالیت می کرد و در روزهای آینده اوراق اعتماد خود را به حکومت عراق تقدیم خواهد کرد و در آینده به طور رسمی نام او اعلام خواهد شد». این منابع اشاره کردند که سفیر جدید ، که «الشرق الأوسط» نمی خواهد نام او را فاش کند، با دیگر اعضای هیئت دیپلماتیک عربستانی که نوع فعالیت های بیشتر آنها مشخص شده است، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در آستانه دیدار امروز خود با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، نزدیک به ۳۰۰ افسر از رده های مختلف در وزارت دفاع عراق را بازنشست کرد. شورای وزیران عراق در بیانیه روز گذشته خود اعلام کرد: « این تصمیم در راستای طرح تجدید ساختار ارتش عراق و افزایش کارآمدی و تأثیر گذاری بیشتر آن در مواجهه با خطراتی است که عراق با آن مواجه است و همچنین در جهت حمایت از امنیت ملی عراق می باشد». پیش از این نیز العبادی در تصمیمی مشابه بیش از ۲۶ مسؤل بلند پایه در وزارت کشور را در ماه ژانویه (دی ماه) گذشته بازنشست کرد.