ترامپ خواستار بازگشت شکنجه می شود… و کروز گشت زنی در محله های مسلمان نشین را پیشنهاد می دهد

یکی از رأی دهندگان به تد کروز نامزد جمهوری خواه برای پیروزی تبریک می گوید – عکس از رویترز

یکی از رأی دهندگان به تد کروز نامزد جمهوری خواه برای پیروزی تبریک می گوید – عکس از رویترز

حملات بروکسل بر سخنرانی های دو نامزد جمهوری خواهی که در صدر رقابت های کاخ سفید هستند سایه افکند و هر کدام از آن ها بر ارائه پیشنهاداتی برای هدف قرار دادن مسلمانان رقابت کردند. تد کروز پیشنهاد گشت زنی در محله های مسلمان نشین را داد، در حالی که ترامپ به بستن مرزها به روی مسلمانان و بازگشت شکجه را خواستار شد.

این مناقصه در روز انتخابات مقدماتی در ایالت آریزونا ، یوتا ، آیداهو و مجمع الجزایر ساموآ رخ داد. ترامپ و کروز سعی کردند بر ضد افراط گرایی و تروریسم سیاست های سخت تر و شدیدتری از سیاست های دنبال شده توسط دولت باراک اوباما، که آن را سهل انگارانه می دانند، بکار گیرند.

تد کروز ، سناتور بسیار محافظه کار ایالت تگزاس، پس از حملاتی که در فرودگاه بروکسل و ایستگاه متروی زیر زمینی در پایتخت بلژیک رخ داد، در بیانیه ای گفت: «باید اجازه دهیم نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت در محله های مسلمان نشین گشت زنی کنند، پیش از آن که افراط گرا شوند». این اولین باری است که کروز نه تنها افراط گرایان، بلکه مسلمانان را هدف قرار می دهد. وی پس از حمله تروریستی سان برناردینو در کالیفرنیا در ماه دسامبر (دی ماه) گذشته، به سازمان «داعش» وعده داد آن را به «رگبار گلوله» ببندد.

هنگامی که ترامپ، کاندیدی که از شانس بیشتری برای نامزدی توسط حزب جمهوری خواه دارد، پیشنهاد جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده را داد، کروز به نظر «فهمیده تر» می رسید.

اما ترامپ به کانال «فاکس نیوز» آمریکا گفت، در صورتی که حمله مشابهی در ایالات متحده رخ دهد، او مرزهای آمریکا را خواهد بست و به مهاجران اجازه ورود به ایالات متحده را نخواهد داد. وی همچنین به غول ثروتمند املاک و مستغلات هشدار داد اگر حمله ای رخ دهد، مسؤلان آن را پیدا خواهد کرد و آن ها بسیار درد خواهند کشید. ترامپ مجدداً تأکید کرد که شکنجه را مجدداً بکار خواهد گرفت، و استفاده از «غرق مصنوعی»، که در ایالات متحده غیر قانونی اعلام شده است را بیشتر خواهد کرد.