تأکید بر آمادگی برای جانشینی پدر و اتحاد بقایای شبکه تروریستی

نواری قدیمی از حمزه بن لادن در یکی از سایت های آمریکایی برای نظارت سایت های افراط گرایان – عکس از الشرق الأوسط

نواری قدیمی از حمزه بن لادن در یکی از سایت های آمریکایی برای نظارت سایت های افراط گرایان – عکس از الشرق الأوسط

یکی از پسران بن لادن برای جانشینی پدرش و متحد کردن بقایای شبکه تروریستی «القاعده»، از جمله «جبهه النصره» ابراز آمادگی کرد. حمزه، یکی از پسران بنیانگذار «القاعده» که پنج سال پیش طی عملیات نیروهای ویژه آمریکا در پاکستان کشته شد، در یک نوار ویدیوئی با ایمن الظواهری رهبر کنونی القاعده ظاهر شد و هر دوی آن ها تهدیداتی را مطرح کردند.

در یک پیام صوتی که «الشرق الأوسط» هنوز از صحت آن اطمینان نیافته است، حمزه بن لادن از عملیات حمله با چاقو که فعالان فلسطینی طی ماه های اخیر در قدس انجام دادند قدر دانی کرد و سپس به اوضاع سوریه پرداخت و گفت: «بهترین میدان، میدان شام است و باید به یاد آوریم که آزاد سازی فلسطین امروز بسیار نزدیک تر از ما قبل از انقلاب سوریه شده است». حمزه بن لادن و الظواهری از برنامه هایی برای تشکیل یک «ارتش بزرگ» خبر دادند که به ادعای آن ها مسؤلیت آن آزاد سازی قدس است.

شبکه خبری «سی ان ان» در اظهار نظری در خصوص این نوار ویدیویی گفت این دومین نوار طی سال جاری است، و این دلیلی بر این است که این گروه تروریستی در تلاش است تا نسل جدیدی از حامیان «القاعده» را جمع آوری و متحد سازد. «سی ان ان» معتقد است حمزه طی پنج سال گذشته آموزش هایی دیده است تا آمادگی لازم برای جانشینی پدرش، و رهبری مجدد سازمان را داشته باشد. یک مسؤل آمریکایی در اظهار نظری در باره این نوار گفت: «به نظر می رسد تلاشی از سوی «القاعده» برای پر کردن شکاف ها باشد».