المخلافی: به صنعا نزدیک می شویم

پیشروی نیروهای مشروعیت در چندین بخش تعز (عکس آژانس عکس خبری اروپا) در گوشه تصویر عبد الملک المخلافی وزیر خارجه یمن

پیشروی نیروهای مشروعیت در چندین بخش تعز (عکس آژانس عکس خبری اروپا) در گوشه تصویر عبد الملک المخلافی وزیر خارجه یمن

حوثی ها و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن پس از شکستی که در تعز خوردند، شوک زده و پریشان شدند. نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یک حرکت سریع نظامی موفق به شکست محاصره شهر تعز شدند. در پی این تحولات، عبد الملک المخلافی وزیر خارجه یمن تأکید کرد این تحولات بسیار با اهمیت هستند. وی اشاره کرد که نیروهای ارتش به صنعا پایتخت یمن نزدیک می شوند.

المخلافی در گفتگو با «الشرق الأوسط» گفت: «تعز پیروز می شود و محاصره بخش غربی این شهر شکسته شده و به زودی به طور کامل آزاد می شود». وی افزود: «تأخیر در آزاد سازی شهر به علت پایبندی صالح و حوثی ها به ادامه نبردها است زیرا آن ها می دانند نبرد تعز اساسی است برای همین تعداد زیادی از نیروها و اولویت های خود را برای محاصره آن فرستادند اما شکست خوردند، و در خصوص صنعا نیز، تلاش های گسترده ای در راستای آزاد سازی آن صورت می گیرد.. و نیروهای مشروع به پایتخت نزدیک می شوند و نبردها ادامه دارد».

وزیر خارجه یمن گفت، اوضاع شورشیان و شانس آن ها برای بقا به پایان رسیده است، و این امر باعث شد آن ها از طریق ترویج ادعای مذاکرات عربستان سعودی و جامعه بین المللی را فریب دهند. المخلافی افزود: «ما برای از سر گیری مذاکراتی که فرستاده سازمان ملل احتمالاً پیش از پایان ماه جاری تاریخ آن را مشخص می کند آمادگی داریم».

وزیر خارجه یمن حجم دخالت های ایران در یمن را فاش کرد و تأکید کرد روزانه شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در ارائه حمایت مالی و فراهم کردن سلاح برای گروه های کودتا گر یافت می شوند.