سعودی در خنثی کردن بیش از ۲ میلیون مین در یمن مشارکت داشته‌است

پروژه خنثی کردن مین مزارع یمن که توسط مرکز امدادرسانی و کمک‌های انسان دوستانه ملک سلمان اداره می‌شود در هفته دوم ماه دسامبر جاری موفق به خنثی کردن ۶۴ مین ضد نفر، ۱۴۳۰ مین ضد تانک، ۸۵ بمب کنار جاده‌ای و ۹۵۵ ماده غیر منفجره شد و تعداد مین‌هایی که خنثی کرد به ۲۵۳۴ مین رسید.
به گزارش الشرق الاوسط، از ابتدای این پروژه تاکنون حدود ۲ میلیون و ۶ هزار و ۶۰۹ مین خنثی شده‌است که در زمین‌ها، مدارس و خانه‌های یمنی کاشته و به شیوه‌های مختلفی پنهان شده‌بود که در نتیجه آن بسیاری از کودکان، زنان و سالمندان کشته یا زخمی شدند.
کمک‌های انسانی سعودی به تمام مناطق یمن ادامه دارد و روز گذشته کمک‌های امدادرسانی سعودی از جانب این مرکز و از گذرگاه الودیعه وارد یمن شد که شامل ۴۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم خرما به استان المارب و ۱۴ تن و ۶۰۸ کیلوگرم و ۸۰۰ سبد غذایی به استان لحج بود.
مرکز امدادرسانی ملک سلمان سعی در متنوع کردن کمک‌هایی دارد که از طریق پروژه‌های خود ارائه می‌دهد تا بدون هیچ تبعیضی به استان‌های یمن فرستاده‌شود و تاکنون ۳۰۱ پروژه برای این کار اداره کرده‌است.
هیئتی از این مرکز دو روز پیش به بازرسی برنامه بهبود راه‌های زندگی و تقویت قدرت‌های جامعه برای مقاومت در «مدیریت تریم» پرداختند که از اوایل ماه جاری شروع شد.
عبدالقادر سلطان و لطفی سهیل هماهنگ‌کنندگان این پروژه در دشت حضرموت هیئت این مرکز را در این بازرسی همراهی کردند و آموزش‌های مربیان و شیوه‌های آموزشی آنها را بررسی کردند.
در واقع پروژه زنان سرپرست خانوار سعی در بهبود معیشت زنانی دارد که منبع درآمد خود را از دست دادند یا متعلق خانواده‌های شدیداً فقیر هستند تا با آموزش حرفه‌ای و مهارتی آنان را با بخش‌های بازاریابی و وارد شدن به بازار کار آشنا کند.