بازجویی های گسترده از بازرگانان حومه بیروت

اعضای حزب الله هنگام تشییع جنازه مصطفی بدر الدین یکی از فرماندهان حزب که در سوریه کشته شد – عکس از آسوشیتد پرس

اعضای حزب الله هنگام تشییع جنازه مصطفی بدر الدین یکی از فرماندهان حزب که در سوریه کشته شد – عکس از آسوشیتد پرس

منابع لبنانی برای «الشرق الأوسط» فاش کردند که خزانه داری لبنان از دو ماه پیش حقوق وزیران «حزب الله» و نمایندگان آن در پارلمان را برای در زدن تحریم های آمریکا به صورت نقدی پرداخت می کنند.

منابع پارلمانی در حزب تأکید کردند که وزیران و نمایندگان از دو ماه پیش حقوق خود را بر خلاف همکارانشان نقدی دریافت می کنند. آن ها اشاره کردند که مشکل در اقدامات اتخاذ شده در خصوص نمایندگان و وزرا نیست، بلکه  به طور عمده در حصاری است که محیط پیرامون را در بر می گیرد  که اکثر آن ها از اعضای رسمی حزب نیستند، اما در نهادهای پزشکی، آموزشی، اجتماعی و رسانه ای وابسته به حزب کار می کنند.

دانیل گلاسر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریستی، طی سفر به لبنان از مقامات این کشور خواست قانون ایالات متحده در خصوص تحریم ها علیه «حزب الله» را به اجرا در آورند. وی تأکید کرده بود این قانون تمامی اعضای حزب، حتی وزیران و نمایندگان آن را شامل می شود. گلاسر گفت: «تفاوت میان «حزب الله» و جامعه شیعیان را می دانیم، و اطمینان می دهیم تحریم ها جامعه را هدف قرار نمی دهد بلکه نهاد حزب را هدف قرار می دهد». وی افزود: « شاید این قانون که در سراسر جهان قابل اجرا است، تأثیر بیشتری در لبنان داشته باشد، زیرا «حزب الله» حضور بزرگ تری در اینجا دارد».

در همین راستا، منابع مطلع اشاره کردند که بازرگانان شیعه از «سخت گیری» بانکی با آن ها، به ویژه آن هایی که در حومه جنوبی بیروت (پایگاه حزب الله) سکونت دارند در رنج هستند، به طوری که هنگام دریافت حواله های خارجی تحت بازجویی های پیچیده قرار می گیرند و بسیاری اوقات به آن ها اجازه داده نمی شود این حواله ها را در حساب های خود دریافت کنند.