استقبال رسمی از پاپ واتیکان به امارات

پاپ واتیکان در فعالیت‌هایی با حضور شیخ الازهر و تعدادی از نمایندگان ادیان شرکت خواهد کرد

ابوظبی: الشرق الأوسط

فرانسیس یکم، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز به امارات سفر می‌کند تا در تعدادی از فعالیت‌های ابوظبی از جمله گفتمان ادیان با مجوریت «برادری انسانی» شرکت کند.
به گزارش الشرق الاوسط، سفر وی که سه روز به طول می‌انجامد و اولین سفر وی به منطقهٔ خلیج است، هفتمین سفر به کشوری مسلمان بعد از مصر، ترکیه، اردن، بنگلادش، آذربایجان و فلسطین است.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نایب رئیس کشور امارات متحده عربی ضمن استقبال از سفر پاپ، آن را در تقویت ارزش‌هایی همچون گذشت، همزیستی و همگرایی فرهنگی و تمدنی میان مولفه‌های مختلف قشر انسانی به عنوان اصول و مبانی ثابت حکومت امارات، مؤثر دانست.
وی روز گذشته عنوان کرد کشورش در حالی پذیرای پاپ است که بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همگرایی ارزش‌های مشترک انسانی، برقراری پل‌های برادری و دوستی، برجسته کردن تشابه و تقارن، خنثی سازی عناصر جدایی و خاموش کردن شعله‌های نفرت و تفاوت‌های دینی و قومی و… نیاز دارد.
وی ضمن تشکر از محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی به خاطر دعوت از پاپ، عنوان کرد مشارکت مجموعه ای از رهبران و نمایندگان ادیان و عقاید جهان در این مراسم منعکس کنندهٔ جایگاه حکومت امارات به عنوان پایتخت جهانی همزیستی، گذشت، برادری و گفتمان ادیان است.
وی همچنین از سفر دکتر احمد الطیب شیخ الازهر استقبال کرد که دست در دست پاپ در ابوظبی برای تقویت و ثبات روابط برادرانهٔ انسانی و تأکید بر نقش مهم مردان دین در همه جای جهان در انتشار پیام صلح و محبت، همکاری خواهد کرد.
گفتنی است، فرانسیس یکم شعار «مرا وسیلهٔ صلح خود قرار بده» را به عنوان دعوتی جهت همکاری برای صلح انتخاب کرد که نشان از هدفی است که از سفر به امارات دارد.