مرکل: مقررات اسلام در آلمان شناخته شده هستند

عکسی که ترکیه روز گذشته از بومدین منتشر کرد و لحظه ورود او را به فرودگاه استانبول نشان می دهد (ا.ب.ا)

عکسی که ترکیه روز گذشته از بومدین منتشر کرد و لحظه ورود او را به فرودگاه استانبول نشان می دهد (ا.ب.ا)

پس از حمله تروریستی که هفته گذشته مجله «شارلی ابدو» در پاریس را هدف قرار داد، فرانسه برای کم کردن افراطی گری و مبارزه با تروریسم اقدامات جدیدی را بررسی می کند که زندان ها، شبکه های اینترنت، رسانه های ارتباط جمعی و مساجد را هدف قرار داده است.

مقامات فرانسوی پیشنهاد «جدایی» زندانیان تندرو را در سلولهای انفرادی به دور از دیگر زندانیان بررسی می کند. این تصمیم فرانسه پس از آن صورت گرفت که مشخص شد سعید کواشی، یکی از حمله کنندگان به مجله، با احمد کولیبالی، گروگان گیر مرکز خرید یهودی در پاریس، در سال ۲۰۰۵ آشنا شد. و آنهم زمانی بود که دوره مجازات خود را به اتهام دست داشتن در گروهکی برای جذب تندروها و اعزام به عراق را می گذراند.

پاریس همچنین سعی دارد قانون جدیدی را تصویب کند که اجازه می دهد پایگاه های الکترونیکی را که گمان می رود به انتشار ایدئولوژی افراطی گری و ستایش تروریسم می پردازند بسته شوند و سازندگان و کسانی که برای آنها تبلیغ می کنند تحت پیگرد قرار گیرند. همچنین از مراجع مسلمان خواسته شود که برای امامان جمعه و پیش نمازان چارچوبی قرار دهند تا تنها به اسلام میانه رو دعوت کنند و خطبه های نماز جمعه آتشین را منع کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به نوبه خود با رد روشنی بر معترضان مخالف مهاجرت که در شهر درسدن و دیگر شهرهای آلمان تجمع کرده اند، گفت که اسلام «بخشی از آلمان» است و مقررات آن در کشورش شناخته شده هستند.

صدر اعظم به سخنان کریستیان وولف رئیس جمهور پیشین آلمان اشاره ، که در سال ۲۰۱۰ گفته بود اسلام جزئی از آلمان است و باعث جنجال در آن زمان شد. مرکل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «وولف رئیس جمهور پیشین گفت که اسلام بخشی از آلمان است. این درست است. و من همچنین این ایده را تأیید می کنیم».