خبرگزاری فرانسه از درگیری مجدد میان معترضان موسوم به «جلیقه زردها» و نیروهای امنیتی در بعداز ظهر امروز شنبه در پاریس خبرداد.
به گزارش الشرق الاوسط، تظاهرات تا قبل از اینکه معترضان به سمت نیروهای پلیس مستقر در حاشیه رودخانه سین در نزدیکی شهرداری اشیا پرتاب کنند به صورت مسالمت آمیز برگزار می‌شد و پس از آن معترضان با گاز اشک آور پلیس مواجه شدند.
در تظاهرات امروز که نخستین فراخوان سال ۲۰۱۹ برای تجمع در پاریس و دیگر شهرستان‌ها شمرده می‌شود، معترضان امتیازات و اقدامات ارائه شده توسط دولت و همچنین اجرای گفتگوی ملی بزرگ در اواسط ژانویه را ناکافی دانستند.
پاریس امروز شاهد دو راهپیمایی بزرگ یکی در نزدیکی شهرداری به سمت انجمن ملی (پارلمان) و دیگری در خیابان شانزه لیزه محل سابق این تظاهرات بود.
اریک دوریه یکی از رهبران میدانی این تظاهرات شامگاه چهارشنبه در نزدیکی این خیابان پس از ۱۰ ساعت بازجویی دستگیر شده بود و اعتراضاتی از سوی مخالفان و معترضان به همراه داشت و آن را یک اقدام سیاسی دانستند و هرگونه کوتاهی از مواضع را غیرممکن عنوان کردند.
در این میان کمیته «فرانسه خشمگین» به نمایندگی از معترضان در نامه ای خطاب به ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داده بود که «اگر تو و امثال تو ملت را افرادی درمانده و گدا و بی‌ارزش تصور کنید خشم به کینه مبدل می‌شود».
در پی ادامه اعتراضات، روز جمعه دولت اقدامات شدیدتری اتخاذ کرد، به طوری که سخنگوی دولت تأکید کرد که «این جنبش برای افرادی که هنوز به اعتراض مشغولند، به یک اقدام شورشی، عصیانگر و برانداز مبدل شده‌است».
وزیر کشور فرانسه نیز از فرماندهان پلیس خواستار متفرق کردن راه‌ها و مناطق محل تجمع با اعمال زور و قدرت شد.