Categories: خبر

پاریس: {خستگی بین المللی} از سوریه ممکن است به حل واقعی بینجامد

گفتگوهای گسترده بین معارضان ۲۱ و ۲۲ ژانویه در قاهره

مردانی از شهر حمص که در بین ویرانه های ساختمان هایی که روز گذشته بر اثر جنگنده های نظام در منطقه الوعر تخریب شدند قدم می زنند (رویترز)

برخی منابع رسمی فرانسوی با انتقاد از ابتکار روسیه که تلاش می کند نمایندگانی از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه و معارضان را برای پایان دادن به بحرانی که از ماه مارس ۲۰۱۱ تا کنون در این کشور وجود دارد، اعلام کردند که در حال حاضر حالتی از «خستگی بین المللی» وجود دارد که ممکن است به یافتن یک «راه حل واقعی» بینجامد.

این منابع به « الشرق الأوسط» توضیح دادند که « حالت خستگی» همه طرفهای منطقه ای و بین المللی، از بحران سوریه که علاقمندی به آن کاهش یافته است، را در بر می گیرد. آنها اضافه کردند: «این حالت خاص است که می تواند همه را به سوی یک راه حلی سیاسی واقعی سوق دهد، که اجزای اصلی آن حفاظت از دولت سوریه و جلوگیری از فروپاشی آن باشد».

این منابع در خصوص جزئیات ابتکار روسیه، گفتند: «ابتکار آنها مبهم است و نسبت به مسائل اساسی که بدون آنها نمی توان از جدی بودن ابتکار سخن گفت، چشم انداز روشنی ندارد، مانند امکان تضمین کنار رفتن اسد از قدرت».

در همین راستا، بدر جاموس یکی از اعضای ائتلاف معارضان، ترجیح داد که اعضای ائتلاف برای شرکت در گفتگوهای مسکو که قرار است در اواخر ماه ژانویه آینده برگزار شود دعوت نامه دریافت کنند. وی امروز در استانبول با سفیر روسیه دیدار خواهد کرد.

ژولیت توما، سخنگوی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در همین رابطه تأکید کرد که استفان دی میستورا، در گفتگوهای مسکو به عنوان نماینده خواهد بود، ولی درباره اینکه وی شخصاً حضور خواهد داشت یا خیر توضیحی نداد.

حسن عبدالعظیم، مسؤل هماهنگی هیئت هماهنگ کننده (معارضان داخل کشور)، به نوبه خود به «گفتگوهای گسترده ملی» در قاهره اشاره کرد که با هدف متحد کردن دیدگاهها بین همه طرفهای معارض، در ۲۱ و۲۲ ماه ژانویه، یعنی پیش از گفتگوهای مسکو برگزار می شود.

الشرق الاوسط:
Related Post