ارتش در تعز وضعیت فوق العاده و منع آمد و شد اعلام می کند

یک یمنی در حال گذر از جلوی ساختمانی که بر اثر نبردها میان ارتش یمن و شبه نظامیان کودتاگر در تعز ویران شد – عکس از رویترز

یک یمنی در حال گذر از جلوی ساختمانی که بر اثر نبردها میان ارتش یمن و شبه نظامیان کودتاگر در تعز ویران شد – عکس از رویترز

دکتر احمد بن دغر نخست وزیر یمن برای «الشرق الأوسط» فاش کرد، پارلمان این کشور به زودی در مأرب یا یکی از دیگر مناطق آزاد شده یمن تشکیل جلسه خواهد داد، تا وظیفه خود را بر اساس قانونی اساسی ایفا کند و همزمان ادعاهای علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن مبنی بر این که حزب کنگره عمومی خلق هنوز هم او را حمایت می کند، را کمرنگ جلوه دهد. وی گفت: «اکثر اعضای حزب کنگره خلق با مشروعیت و مردم یمن و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن هستند و با کودتا مخالفند، و دو سوم شعب این حزب در مناطق آزاد شده واقع شده اند، و هیچ اسلحه ای برای صالح و یا حوثی در آن ها وجود ندارد».

نخست وزیر یمن افزود عملیات نظامی که نیروهای ائتلاف در یمن انجام می دهند، با رسیدن به راه حل سیاسی یا پیروزی کامل پایان خواهد یافت. وی در عین حال از نقش عربستان سعودی در برخورد با اوضاع کشورش قدردانی کرد. بن دغر در حاشیه سفرش به قاهره، پرتاب موشک به سوی مرزهای عربستان سعودی توسط گروه حوثی را اقدامی بی فایده و ناامیدانه دانست که بر ثبات سعودی تأثیر نمی گذارد زیرا این کشور دارای پتانسیل زیادی برای حفاظت از مرزهای خود می باشد.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش یمن در استان تعز، پس از آن که درگیری با شبه نظامیان کودتاگر حوثی و صالح در بیش از یک منطقه در اطراف این شهر جریان گرفت، و در پی اقدام مسلحان حوثی به منفجر کردن کانال آب در جاده اصلی بین تعز و عدن، در شهر التربه دومین شهر بزرگ این استان  وضعیت فوق العاده و منع آمد و شد اعلام کردند. وضعیت فوق العاده و منع آمد و شد از بعد از ظهر دو روز پیش برای مدت نامعلومی به اجرا در آمد.