نمایندگان پارلمان مصر، این کشور و سعودی را به مثابه سنگر غیرقابل نفوذ منطقه دانستند

نمایندگانی از پارلمان مصر از سفر شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به قاهره به شدت استقبال و بر اهمیت آن در روابط دو جانبه و تأثیر مثبت آن بر هماهنگی مواضع قاهره و ریاض در ثبات وضعیت جهان عربی و اسلامی تأکید کردند.
به گزارش «الشرق الاوسط»، سلیمان وهدان دبیر پارلمان مصر استقبال عبدالفتاح سیسی از سفر ولیعهد سعودی را حمایت از ثبات سعودی و پشتیبانی مصر از ملت و رهبران سعودی در سایه حملات رسانه‌ای دانست که مدتی است با آن درگیر است.
وهدان روز گذشته در بیانیه‌ای اشاره کرد که مصر محال است حمایت سعودی از خود در بسیاری از مواقع از ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون را فراموش کند.
وی توضیح داد سفر ولیعهد سعودی به قاهره گامی مهم در راستای تقویت روابط استراتژیک مشترک دو کشور بوده و تأکید کرد سعودی از بزرگ‌ترین حامیان مصر و ملت آن در طول تاریخ بوده و روابط آنها تاریخی است.
وی اظهار کرد مصر و سعودی سنگر غیرقابل نفوذ اسلام و مسلمانان بوده و کشتی جهان اسلام را بر صد نقشه‌های ایران و غرب برای تقسیم منطقه هدایت می‌کنند.
وی عنوان کرد تقویت روابط استراتژیک میان قاهره و ریاض به نفع ثبات تمام منطقه عربی است.
وی تأکید کرد روابط میان مصر و سعودی استراتژیک است؛ چرا که آنها بال‌های ملت عربی و اسلامی بوده و با تمام قدرت در مقابل نقشه‌هایی که ملت با آن روبرو است می‌ایستند.
از سوی دیگر، مهندس اشرف رشاد رئیس کمیسیون جوانان و ورزش پارلمان مصر نیز عنوان کرد مصر و سعودی به مثابه سپر دفاعی خاورمیانه هستند و تقویت امنیت ملی منطقه ارتباط زیادی به ثبات این دو کشور دارد.
وی همچنین روز گذشته عنوان کرد سفر ولیعهد سعودی برای بار دوم در یک سال بر عمق روابط تاریخی و گوناگون دو کشور برادر تأکید کرده و بازتاب دهنده دیدگاه‌های دولت‌های آنها برای تقویت چارچوب همکاری در تمام سطوح است.
وی اشاره کرد که سفر ولیهد سعودی در چارچوب بررسی برخی مسائل منطقه‌ای مشترک از جمله تروریسم و خشکاندن ریشه‌های آن، مذاکره در خصوص وضعیت‌های بحرانی همچون وضعیت فلسطین، لیبی، سوریه و یمن و چگونگی رسیدن به راه‌حلی سریع است که یک زندگی سالم و ایمن را برای ملت‌ها تأمین کرده و امنیت ملی منطقه را تقویت کند.