حاکمان مناطق و وزای جدید سوگند یاد می کنند… رئیس مبارزه با فساد به «الشرق الأوسط»: در عملکرد دولتی شفاف سازی خواهیم کرد

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد هنگام ادای سوگند وزیران جدید در ریاض (عکس از بندر الجلعود)

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد هنگام ادای سوگند وزیران جدید در ریاض (عکس از بندر الجلعود)

روز گذشته، مرحله دولتی جدیدی در دوران ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آغاز شد. حاکمان مناطق، وزیران و مسؤلان جدید، برطبق دستورات پادشاهی که پنجشنبه قبل صادر شده بود، با حضور شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان و شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد، در حضور پادشاه این کشور سوگند یاد کردند.

پادشاه عربستان، پس از ادای سوگند از سوی مسؤلان جدید در قصر یمامه در ریاض، در سخنانی گفت که عربستان از امنیت، رفاه ، ثبات و «وحدت و همدلی» برخوردار است، و بر پایه دین و اعتقادات اسلامی بنا شده است. وی افزود: «از خداوند متعال می خواهیم که با لطف و مرحمت خود به ما برکت دهد تا برای ملت و میهنمان مخلص باشیم. این همان چیزی است که از دوران پادشاهان گذشته، بر آن پرورش یافتیم. از زمان ملک عبدالعزیز (رحمه الله) تا آخرین آنها، ملک عبدالله (رحمت الله علیه) که همواره وصیت وی به من خدمت به هموطنان و دین، قبل از هر چیز دیگری بود».

پیش بینی می شود که یک هفته پس از به دست گیری قدرت و انتقال آرام قدرت، امروز اولین جلسه مجلس وزرای عربستان، به ریاست پادشاه این کشور، برگزار شود.

دکتر خالد بن عبدالمحسن المحیسن، رئیس هیئت ملی مبارزه با فساد به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: دستگاه وی،پس از ادای سوگند، بر توسعه پایدار که هدف کشور است، و دستیابی به شفافیت بالا در عملکرد همه ارگانهای دولتی، تلاش خواهد کرد.