وزیر خارجه آلمان مهمان افتخاری جشنواره: مشترکات زیادی میان ما است

پادشاه عربستان سعودی در حال گفتگو با پادشاه بحرین در مراسم افتتاح سی امین جشنواره جنادریه – عکس از بندر الجلعود

پادشاه عربستان سعودی در حال گفتگو با پادشاه بحرین در مراسم افتتاح سی امین جشنواره جنادریه – عکس از بندر الجلعود

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته فعالیت های سی امین جشنواره ملی میراث و فرهنگ (الجنادریه) را با حضوری عربی و بین المللی افتتاح کرد.

ملک سلمان از مهمانان جشنواره استقبال کرد . ملک حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، شیخ جاسم بن حمد آل ثانی نماینده شخصی امیر قطر، شیخ سیف بن زاید آل نهیان معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور امارات متحده عربی، شیخ سلمان الصباح السالم الصباح وزیر رسانه و وزیر دولت در امور جوانان کشور کویت، سعد بن محمد السعدی  وزیر امور ورزشی عمان از مهمانان این جشنواره هستند.

پادشاه عربستان از شیخ محمد بن عمر بن عقیل مشهور به ابی عبد الرحمن الظاهری به عنوان شخصیت سال عربستان سعودی قدردانی کرد، و به او مدال درجه اول ملک عبد العزیز را داد. وی همچنین از تنظیم کنندگان جشنواره ملی و حامیان آن قدردانی کرد.

ملک سلمان همچنین غرفه آلمان، مهمان افتخاری سی امین جشنواره «جنادریه» را به علاوه غرفه های اداره کل گردشگری و میراث ملی، مرکز امداد رسانی و کمک های انسانی ملک سلمان، و سازمان آموزش فنی و حرفه ای را که در این جشنواره شرکت کرده اند، افتتاح کرد.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم به نوبه خود در سخنانی از مشارکت در فعالیت های جشنوراه  ابراز افتخار کرد و گفت: «ما از شما دعوت می کنیم از غرفه آلمان دیدن کنید تا با فرهنگ، ارزش ها و سنت های زندگی روزانه ما در آلمان آشنا شوید، ما از طریق غرفه آلمان در چند روز آینده برنامه های گسترده ای را به شما ارائه می دهیم که شامل اجرا و جلسات مناظره خواهد بود و شما از طریق آن می توانید بسیاری از نقاط مشترک بین ما را کشف کنید.