شورای وزیران عربستان سعودی تأسیس کمیته ای برای مبارزه با بیکاری را تصویب می کند

پادشاه عربستان سعودی در جلسه شورای وزیران در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان سعودی در جلسه شورای وزیران در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی تأکید کرد: «تصریحات «غیر مسؤلانه»  درباره حادثه منا، که هدف از آن ها بهره برداری سیاسی و ایجاد تفرقه و جدایی در جهان اسلام است، بر نقش عربستان سعودی و وظیفه بزرگ و مسؤلیت سنگین آن در خدمت گذاری به مهمانان خداوند، و همچنین علاقمندی دائمی برای متحد کردن جهان عرب و اسلام تأثیر نخواهد گذاشت و عربستان اجازه خرابکاری به دست های پنهان نخواهد داد». وی تأکید کرد: « خداوند افتخار خدمتگذاری به دو حرم مقدس و زائران آن ها را به کشورمان داده است، و کشور ما جان خود و امکانات و دولت و ملت را برای راحتی و آسایش مهمانان خداوند نذر کرده است و برای امنیت و سلامت آن ها تلاش می کند».

پادشاه عربستان سعودی این سخنان را در جلسه شورای وزیران که روز گذشته در قصر الیمامه در ریاض برگزار شد عنوان کرد.

اما در سطح عربی، شورای وزیران عربستان سعودی تجاوزات پی در پی به مسجد الاقصی و شهر قدس و کرانه باختری را محکوم کرد و خواستار مداخله شورای امنیت برای اتخاذ تدابیر فوری برای توقف تجاوزات اسرائیل شد.

شورای وزیران همچنین بر تشکیل کمیته ایجاد شغل و مبارزه با بیکاری موافقت کرد. این سازمان یک کمیته عمومی برای مرتبط ساختن سازمان با رئیس مجلس امور اقتصاد و توسعه تشکیل خواهد داد که وظیفه آن ایجاد شغل و مبارزه با بیکاری در عربستان سعودی، از طریق هماهنگی بین تمامی سازمان های دولتی و خصوصی مرتبط با بازار کار خواهد بود.