تأکید بیانیه مشترک بر تقویت امنیت در خلیج و اقیانوس هند

ملک سلمان بن عبد العزیز هنگام استقبال از نارندرا مودی نخست وزیر هند در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز هنگام استقبال از نارندرا مودی نخست وزیر هند در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی بر تلاش عربستان سعودی و هند جهت دستیابی به همکاری استراتژیک میان دو کشور برای خدمت به منافع مشترک فیمابین تأکید کرد. ملک سلمان در جلسه مذاکرات با نارندرا مودی نخست وزیر هند بر قدردانی ریاض از دهلی نو برای اهتمام به مسائل منطقه و حمایت از ثبات آن تأکید کرد.

بر اساس بیانیه مشترکی که روز گذشته صادر شد، پادشاه عربستان با نخست وزیر هند بر تقویت همکاری و تقویت امنیت دریایی در منطقه خلیج و اقیانوس هند توافق کردند.

مذاکرات رسمی دو طرف با امضای توافق نامه همکاری و برنامه اجرایی و پیش نویس تفاهم میان دو کشور همراه بود که برجسته ترین آن ها همکاری برای ترویج شرایط سرمایه گذاری و همکاری در زمینه اشتغال عمومی بود.

ملک عبد العزیز از مهمان خود قدردانی کرد و نشان افتخار «ملک عبد العزیز» را به وی داد. نخست وزیر هند نیز بر علاقه کشورش به توسعه روابط و تقویت آن با عربستان سعودی در تمامی زمینه ها تأکید کرد.

پس از آن شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد عربستان سعودی نیز طی دیدار با مودی روابط دوجانبه و تلاش برای مبارزه با تروریسم را مورد بحث قرار داد.

علاوه بر این شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی با مودی دیدار کرد و فرصت های همکاری دو جانبه بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.