شورای وزیران عربستان سعودی از جامعه بین الملل خواستار حمایت از غیرنظامیان و کودکان سوری می شود

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در جلسه شورای وزیران در جده – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در جلسه شورای وزیران در جده – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی از حجاج خواست از اقداماتی که بر خلاف آموزه های دین اسلام هستند دوری کنند و تمام وقت به عبادت و انجام مناسک حج بپردازند. وی به مهمانان خداوند که ورود به عربستان سعودی را آغاز کردند خوش آمد گفت.

این سخنان روز گذشته در جلسه شورای وزیران که به ریاست پادشاه سعودی در قصر السلام در شهر جده برگزار شد مطرح شد. وی در این جلسه از تمامی نهادهای دولتی و مدنی مرتبط با خدمات رسانی به حجاج دعوت کرد تلاش های خود را مضاعف کنند و هر چه برای راحتی زائران خدا و ادای این واجب الهی لازم است انجام دهند.

اما در زمینه سیاسی، شورای وزیران عربستان سعودی از جامعه بین الملل و شورای امنیت درخواست کرد غیرنظامیان و کودکان در حلب و دیگر شهرهای سوریه را مورد حمایت فوری قرار دهند و سیل خون را متوقف کنند و نقش فعالی را در تسهیل رساندن کمک های انساندوستانه به صورت فوری ایفا کنند.

شورای وزیران همچنین ادامه تجاوزات روزانه رژیم بشار اسد و متحدانش بر ضد غیرنظامیان، و در معرض قتل قرار دادن زنان و کودکان، و ویرانی شهرها با بمباران هوایی را به شدت محکوم کرد. شورا همچنین مرگ شهروندان سوری به علت گرسنگی یا کمبود دارو در نتیجه اقدامات جنایتکارانه نیروهای خارجی سپاه پاسداران و شبه نظامیان «حزب الله» را محکوم کرد.