ملک سلمان: ما به همراه واشنگتن ۷۰ سال با تهدیدات مقابله کردیم * به منظور تسهیل کار شرکت های خارجی و دادن مشوق بسته ای از دستورات را صادر کرد

ملک سلمان طی سخنرانی در همایش سرمایه گزاری شورای تجارتی عربستان و آمریکا در واشنگتن – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان طی سخنرانی در همایش سرمایه گزاری شورای تجارتی عربستان و آمریکا در واشنگتن – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعوی بر قدرت اقتصاد این کشور در مقابله با بحران ها، از جمله کاهش قیمت نفت، تأکید کرد.

ملک سلمان طی سخنانی در مراسم مهمانی شام همایش سرمایه گذاری، که شورای تجارتی عربستان و آمریکا در حاشیه سفر وی به ایالات متحده دو شب پیش در واشنگتن برگزار کرده بود گفت: «اقتصاد عربستان سعودی از بنیانی قوی برخوردار است و می تواند با شرایط اقتصادی و بحران های منطقه ای و بین المللی مقابله کند، که از جمله آن ها چالش هایی است که کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ما تحمیل می کند».

پادشاه عربستان همچنین تأکید کرد که عربستان سعودی، به عنوان یک تولید کننده بزرگ نفت، بر ثبات اقتصاد جهانی و رشد آن، و هم چنین حفظ تعادل بین منافع مصرف کنندگان و تولید کنندگان، و ترویج سرمایه گذاری در بخش های مختلف انرژی، علاقمند بوده و هست».

در همین راستا، ملک سلمان تأکید کرد که ریاض و واشنگتن در طول ۷۰ سال گذشته ، برای مقابله با تمامی چالش هایی که امنیت و ثبات را در منطقه تهدید می کنند، در کنار یک دیگر کار کردند. وی از شرکت های آمریکایی خواست به طور مؤثر در عربستان سعودی سرمایه گذاری کنند.

پادشاه عربستان، بعد از ظهر دو روز پیش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نشستی {تاریخی} برگزار کرد، و طی آن هر دو بر عمق روابط بین دو کشور تأکید کردند.

اما در خصوص تقوبت روابط اقتصادی بین دو کشور، ملک سلمان در این همایش با صدور بسته ای دستورات به وزارت بازرگانی و صنایع، و اداره کل سرمایه گذاری، از آن ها خواست به منظور تسهیل در کار شرکت های بین المللی، و ارائه مشوق، از جمله فعالیت مستقیم در بازار عربستان، تمامی روش های تجاری و سرمایه گذاری را بررسی کنند.

از سوی دیگر، ملک سلمان در مقر اقامت خود در پایتخت آمریکا ، با دو رئیس جمهور سابق ایالات متحده، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، به طور جداگانه دیدار کرد. وی همچنین از سفرای کشورهای عربی در ایالات متحده، از جمله شیخ سالم عبد الله بن جابر الصباح سفیر کویت، و تعدادی از شخصیت های اسلامی دیدار کرد.