ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی - عکس از الشرق الاوسط

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی – عکس از الشرق الاوسط

جده، الشرق الاوسط – ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان خواستار اتحاد مسلمانان شد. او از افراط گرایی مذهبی انتقاد کرد و قول داد اجازه ندهد «عده ای تروریست . . . مسلمانان را به وحشت بیندازند.»

به گزارش آژانس خبری سعودی (SPA)، ملک عبدالله قول داد برای ریشه کن کردن تروریسم تلاش کند. او تاکید کرد عربستان سعودی “تمام اقدامات لازم” را انجام خواهد داد تا شهروندان و ساکنان کشور را در برابر “بلای” تروریسم محافظت کند.

پیام پادشاه سعودی به مناسبت ماه رمضان توسط عبد العزیز بن محیی الدین خوجه، وزیر فرهنگ عربستان سعودی در تلویزیون دولتی این کشور قرائت شد.

پادشاه عربستان همچنین اظهار امیدواری کرد که ستیزه‌جویان اسلام گرا در بخش های مختلف جهان «به وجدان خود بازگردند» و درک کنند که اقدامات آن ها با آموزه های اسلام مغایرت دارد.

ملک عبدالله مردم عربستان سعودی را مورد خطاب قرار داد و گفت: «خداوند شما را می شناسد و از آنچه در قلب های شما است آگاه است. خداوند از ما در هر مسیری که قدم بر می داریم، کوچک و بزرگ، راضی باشد؛ ان شاء الله. خوشبختانه اعتبار شما در همه جای جهان دارای ارزش و جایگاه است . . . به جز آن عده از فرزندان ما که گمراه شده اند و به کشورهای تباهی رفته اند. از دست والدین آن ها کاری بر نمی آید، جز تضرع و دعا. امیدوارم که خداوند آن هایی که فرزندان ما را به مسیر تباهی هدایت کرده اند، مورد کیفر قرار دهد.»

در ادامه این پیام آمده است: «پادشاهی [عربستان] . . . تروریسم را در همه اشکال آن مردود می داند و ما اجازه نمی دهیم یک گروه تروریست از دین به عنوان پوششی برای رسیدن به منافع شخصی خود و به وحشت انداختن مسلمانان یا حمله به سرزمین ما و شهروندان و ساکنان آن استفاده کند.»

این پیام می افزاید:‌ «ما با اراده قوی، اتحاد و همکاری این ملت بزرگ، این بلا را از سر خواهیم گذراند.»

در انتهای پیام پادشاه سعودی آمده است: «از خداوند می خواهم به تلاش های شما و ما در خدمت به دین و ملت موفقیت عطا کند، و ان شاء الله همه مسلمانان به راه خیر بازگردند.»