منابع پارلمانی در اسلام آباد: دولت برای ایستادگی کنار عربستان سعودی نیازی به موافقت پارلمان ندارد

ملک سلمان به هنگام دیدار با نواز شریف در قصر یمامه در ریاض با حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان – عکس از خیرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان به هنگام دیدار با نواز شریف در قصر یمامه در ریاض با حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان – عکس از خیرگزاری عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی روز گذشته با نواز شریف نخست وزیر پاکستان در ریاض دیدار و گفتگو کرد و دو طرف همکاری دو جانبه و آخرین تحولات در سطح منطقه ای و بین المللی را مورد بحث قرار دادند.

تعدادی از مسؤلان و شاهزادگان از جمله شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی، و سرلشکر راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در این نشست رسمی حضور داشتند.

دکتر عبد الکریم بخش یکی از اعضای پارلمان پاکستان در تماسی که «الشرق الأوسط» با او گرفت درباره این سفر گفت: «سفر نواز شریف به عربستان سعودی و دیدار وی با پادشاه این کشور، دلیلی بر روابط قوی و محکم بین دو کشور است».

وی تأکید کرد که دولت پاکستان می تواند درباره آنچه با منافع ملی سازگار است تصمیم گیری کند و برای همبستگی با عربستان سعودی به موافقت پارلمان نیاز ندارد. وی ادامه داد: «حزب حاکم بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را در اختیار دارد، و اکثریت در این حزب ایستادگی در کنار عربستان سعودی بر ضد تجاوزات ایرانی که در دوره اخیر تشدید شده را ضروری می بینند.

بخش از دخالت های ایران در امور کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و هرگونه تأثیر گذاری ایران بر تصمیماتی که پاکستان چه در دولت و چه در پارلمان اتخاذ می کند، را بعید دانست.