در سخنانی که امیر مکه به نیابت از وی قرائت کرد از نقش نهادهای رسانه ای در رسوا کردن افراط گرایی تقدیر کرد

شاهزاده خالد الفیصل امیر منطقه مکه و شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان و شیخ احمد الطیب شیخ الأزهر و دکتر عبدالله الترکی دبیرکل سازمان جهان اسلام (عکس از احمد حشاد)

شاهزاده خالد الفیصل امیر منطقه مکه و شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان و شیخ احمد الطیب شیخ الأزهر و دکتر عبدالله الترکی دبیرکل سازمان جهان اسلام (عکس از احمد حشاد)

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بر مقابله جدی عربستان با تروریسم در تمامی زمینه های امنیتی، فکری و رسانه ای از طریق گفتگو تأکید کرد.

شاهزاده خالد الفیصل بن عبدالعزیز مشاور پادشاه عربستان و امیر منطقه مکه، در مراسم افتتاحیه همایش جهانی «اسلام و مبارزه با تروریسم»، که اتحادیه جهان اسلام در مقر خود در مکه آن را برگزار می کند، در سخنانی که به نیابت از ملک سلمان پادشاه عربستان قرائت کرد گفت: «دستگاههای امنیتی عربستان سعودی بی وقفه با تروریسم مقابله کرد، و مردان شجاع نیروهای امنیتی از پیگرد قانونی و انهدام شبکه های تروریستی در مهد خود دریغ نکردند. آنها جان خود را در این راه فدا کردند. نیروهای هوایی ما همچنین در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم مشارکت دارند».

پادشاه عربستان تأکید کرد که «گسترش تروریسم به ظاهر مسلمان در قتل، تجاوز، سرقت و انواع دشمنی، امری است که امت اسلامی و همه جهان را به طور جدی با خطری بزرگ روبه رو کرده است» وی توضیح می دهد که «جنایات تروریستها از مرزهای جهان اسلام فراتر رفته است، آنها به دروغ و افترا پرچم اسلام را در دست گرفته، در حالی که اسلام از آن مبراست».

پادشاه عربستان همچنین از مشارکت پژوهشگران دانشگاهها، در ارائه مطالعات و پژوهشهایی دقیق در مورد پدیده تروریسم و تجزیه و تحلیل اهداف آن، قدر دانی کرد.

وی همچنین از نقش نهادهای رسانه ای مختلف در رسوا کردن تروریسم و نمایان کردن جنایات و سازمانها و افراد آن و رسوا کردن رفتارها و اهداف و روشهای آنها در فریب و جذب بزهکاران تقدیر کرد.