پادشاه سعودی، نظارت بر حج را به ولیعهدش واگذار کرد

ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود خادم الحرمین الشریفین، ولیعهد سعودی شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود را مأمور کرده است بر مراسم حج امسال نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی مراسم استقبال از رؤسای هیئت های بین المللی حج و افسران نظامی همراه آنها را برگزار خواهد کرد.

حدود دو میلیون نفر از مسلمانان قرار است امسال در مراسم حج حضور پیدا کنند. این تعداد کمتر از پارسال است زیرا در حال حاضر پروژه های ساخت و ساز به منظور توسعه حرمین مکه و مدینه در جریان است.

بندر الحجار وزیر امور حج عربستان سعودی چندی پیش گفت: «شمار حجاج از خارج عربستان سعودی ۲۰ درصد و از داخل این کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است.»

شاهزاده محمد بن نایف عبدالعزیز وزیر کشور عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور امسال ۹۵ هزار نفر از نیروهای امنیتی را برای برقراری نظم طی مراسم حج مأمور کرده است، ضمن آنکه نیروهایی از وزارت دفاع، وزارت گارد ملی و اداره اطلاعات عمومی هم به این تعداد افزوده می شوند.

وزیر کشور عربستان سعودی همچنین درباره پروژه های ساخت و ساز جاری در حرمین الشریفین گفت: «ما انتظار داریم ظرفیت مطاف (محدوده طواف)، با تکمیل این پروژه دو برابر شود.»

الشرق الاوسط:
Related Post