در پی مرگ دانشجویان افسری؛
 ١٢ افسر و مربی به دستور وزیر دفاع کویت بازداشت شدند
کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی مرگ دانشجویان افسری در کویت تشکیل شد
  معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کشور کویت، دستور بازداشت ۱۲ افسر و مربی در پی حادثه مرگ دو تن از دانشجویان افسری این کشور را صادر کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، شیخ ناصر صباح الاحمد، همچنین دستور داد کمیته‌ حقیقت‌یاب مشترک برای بررسی علت مرگ دو دانشجوی نظامی در دانشکده افسری علی الصباح تشکیل شود.
او که در دوره درمان در خارج از کشور به سر می‌برد، بعد از تسلیت به خانواده های از دست رفتگان، دیروز کویت را به قصد ادامه معالجه ترک گفت.
در راستای دستور وی، کمیته‌ای که قبلا برای بررسی حادثه‌ای مشابه در دانشکده هوایی احمد الجابر تشکیل شده و متشکل از افرادی از وزارت دادگستری، وزارت دفاع و وزارت بهداشت بود قرار شد که پس از بررسی دوباره قضیه سابق به بررسی حادثه اخیر بپردازند و تمام اسناد، اوراق و پرونده‌ها را بررسی کرده و از هیچ کوششی برای کشف حقایق فروگذار نکنند.
شایان ذکر است که از ابتدای امسال ۴ نیروی نظامی در کویت در طول دوره آموزش فوت کردند، همچنین اخیرا دو نظامی دیگر در حین آموزش به خاطر گرمازدگی جان خود را از دست دادند.
وزیر دفاع کویت در این خصوص عنوان کرد که اگر تحقیقات نشان دهد که کسی در این امر مقصر بوده، حتما مجازات خواهد شد.
وی همچنین به ژنرال محمد خالد الخضر رئیس ستاد ارتش کویت دستور داد تا برخی از افسران، افسران نگهبان و مربیان دانشکده افسری علی الصباح که تعداد آنها ۱۲ نفر است بازداشت شوند.
افراد بازداشت شده به کمیته مشترک ارجاع داده شده تا در خصوص دلایل مرگ دانشجویان افسری از آنها بازجویی شود.